رکود بازار خودرو چه زمانی به پایان می‌رسد؟

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور معتقد است: پایان رکود حاکم بر بازار خودرو به شرایط واردات خودرو و جهت دهی اخبار مرتبط با آن بستگی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بابک کریمخان با اشاره به رکود حاکم بر بازار خودرو، گفت: این رکود عمدتا از جو روانی ناشی از واردات منشا می‌گیرد، زیرا بسیاری از افراد منتظر تاثیر واردات بر قیمت‌ خودرو هستند و از همین رو برای خرید و فروش دست نگه داشته‌اند، زیرا تصور می‌کنند قیمت‌ها افت محسوسی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سود بازرگانی واردات خودرو تغییر کرد + سند

وی ادامه داد: اگرچه این رکود عمدتا شامل خودروهای خارجی و مونتاژی است، اما تا حدودی بر خودورهای داخلی نیز سایه انداخته و در مجموع بازار خرید و فروش انواع خودروها را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با بیان اینکه معتقدم گذشت زمان نشان خواهد داد که واردات تاثیر چندانی بر قیمت‌ خودرو در بازار ندارد و رکود نیز پایان خواهد یافت، یادآور شد: البته زمان پایان این رکود از یک سو بسته به هوش بازار و از سوی دیگر به اخبار مرتبط با واردات خودرو بستگی دارد و هر خبر جدید می‌تواند دوبار به رکود بازار دامن بزند.

کریمخان با بیان اینکه در نهایت بازار متوجه خواهد شد که واردات تاثیر چندانی بر قیمت‌ها ندارد و خرید و فروش به روند قبل بازخواهد گشت، اظهار کرد: واردات خودرو باعث ریزش قیمت‌ها خصوصا قیمت خودروهای داخلی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: معتقدم قیمت خودروهای داخلی افزایش خواهد داشت زیرا در شرایط فعلی مدتی ثابت نگه داشته شده و نیازمند اصلاح است. همین حالا نیز فروش خودروسازان داخلی با زیان است و برای جبران بخشی از این زیان انباشته، به ناچار باید قیمت‌ها اصلاح شود.

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قیمت‌های کنونی خودروهای داخلی واقعی نبوده و نیازمند اصلاح است، اختلاف قابل توجه قیمت درب کارخانه و بازار آزاد برخی انواع خودرو را گواهی بر این مدعا دانست.

کریمخان از تاثیر واردات خودرو بر قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی در بازار نیز یاد کرد و ادامه داد: واردات با شرایط فعلی و اینکه ارز چندانی به آن اختصاص نمی‌یابد، بر بازار خودروهای خارجی نیز اثر چندانی نخواهد داشت و باعث افت قیمت محسوس نمی‌شود.

به گفته این فعال صنعت خودرو، میزان واردات خودروهای خارجی آنقدر زیاد نیست که نیاز و تقاضای بازار را پاسخ دهد و باعث افت قیمت شود، از همین رو نباید منتظر ریزش قیمت خودروهای خارجی نیز باشیم.

وی اظهار کرد: با پایان این اثرات روانی و مشخص شدن واقعیات بازار، به تدریج بازار خرید و فروش خودرو از رکود خارج می‌شود، اما فعلا نمی‌توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =