به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امین رهبر درباره روند نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر تهران، اظهار کرد: در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای خودروهای سواری و وام ۲۰۰ میلیونی برای ونها در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید:
زمان پرداخت وام نوسازی تاکسیهای فرسوده تهران اعلام شد
وی ادامه داد: پیرو فراخوان ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده طی دو هفته گذشته، قیمت جدید اسقاط تاکسیها نیز مشخص شد و رانندگان تاکسی میتوانند با مراجعه به سایت nnhk.ir قیمتها را ملاحظه کنند.
مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: خودروهای فرسوده سمند و پژو ۹۸ میلیون تومان، ونها ۱۹۰ میلیون تومان، روآ و پراید حدود ۸۷ میلیون تومان قیمتگذاری شده که ارزش افزودهای برای رانندگان تاکسی ایجاد میکند اما مشکلی که در نوسازی ناوگان با جایگزینی خودروی سورن پلاس داریم این است که شرکت ایران خودرو عملا به تعهدات خود عمل نکرده و پیشفاکتور صادر نمیکند.
وی با بیان اینکه متقاضیان کارهای تکمیل پرونده را انجام دادهاند اما در آبان ماه، خودروساز یک پیش فاکتور هم صادر نکرده است، ادامه داد: ماه گذشته قیمت خودروهای بنزینی افزایش یافت اما قیمت خودروهای دوگانه سوز تغییر نکرد بنابراین با توجه به اینکه قیمت سمند بنزینی گرانتر از سمندهای دوگانهسوز شده تولید آن عملا برای خودروساز مقرون به صرفه نیست و به دنبال افزایش قیمت هستند؛ این در حالی است که ارائه تسهیلات به تاکسیرانها تا حدی امکانپذیر است و رانندگان تاکسی هم باید توان پرداخت اقساط را داشته باشند.
رهبر با بیان اینکه فرایند نوسازی با شیوهای که پیش میرود تا ماه آینده قفل میشود، گفت: تاکسی جزو حمل و نقل عمومی محسوب میشود و همه آحاد جامعه از آن استفاده میکنند؛ باید برای نوسازی این ناوگان همه مسئولان مربوطه دست به دست هم بدهند و به جای اینکه فقط مادیات در نظر گرفته شود، قدری هم به رسالت اجتماعی توجه کنند.
انتهای پیام/
نظر شما