مشارکت مردم در انتخابات تبلور اراده ملی است

فرماندار شهرستان ارومیه: همکاری و مشارکت مردم و نهادهای کشوری در انتخابات بسترساز اراده ملی است که محصول آن وحدت و امنیت ملی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز آذربایجان‌غربی غلام‌حسین عماری سرپرست‌ فرمانداری شهرستان ارومیه در سخنرانی روز سه‌شنبه ۱۲ام دی‌ماه در نشست تخصصی فرمانداری شهرستان ارومیه گفت: مردم با حضور پر قدرت خود و با واسطه نمایندگانی که برگزیده‌اند،با شرکت در انتخابات مدیریت کلان کشور را به دست گرفته‌اند.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات و چهار راهبرد موفقیت آن یعنی امنیت،سلامت،رقابت و مشارکت دو پسوند به عنوان مشارکت قوی و رقابت واقعی را افزودند و فرمودند که راه گذر از مشکلات در مجلس قوی است، اگر دولت بخواهد مجلس قوی شکل بگیرد باید حضور و مشارکت ملت را داشته باشد.

عماری گفت: با توجه به‌ اهمیت وجود دیدگاه‌ها و سلایق مختلف برای ایجاد مجلسی قوی،اصلاح قانون انتخابات اتفاقات خوبی را در پی داشت که یکی از آن‌ها،پیش ثبت‌نام کاندیداها بود که در شهرستان ارومیه ۵۷۷ نفر پیش ثبت‌نام و ۲۸۴ نفر برای انتخابات ثبت‌نام نهایی کرده‌اند که این نشان از فراهم شدن بستر برای حضور همه دیدگاه‌ها و سلایق در بحث انتخابات دارد.

وی ادامه داد: برای آسانی شرکت در روند انتخابات برای مردم،در کنار انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان رهبری برگزار خواهد شد که ارومیه به عنوان حوزه اصلی انتخابات استان و ۱۹ شهرستان به عنوان حوزه‌ی فرعی انتخاب شده‌اند و اکنون ۵۴۳ شعبه اخذ رای در ارومیه است که یک صندوق برای ارامنه و ۵ شعبه برای عاشوری ها و کلدانی ها می‌باشد.

فرماندار ارومیه در انتهای سخنان خود اشاره کرد: همه‌ی این مقدمات فراهم شده‌است تا بتوانیم در حوزه رقابت واقعی و خدمت به مردم وظیفه خودمان را به انجام برسانیم و اکنون منتظر هستیم که در ۱۵ام دی‌ماه هیات‌های نظارت اسامی کاندیداهای نهایی شده را اعلام کنند تا بتوانیم فضای رقابتی سالمی را برای کاندیداها با هر سلیقه‌ای که هستند،فراهم کنیم.

خبرنگار: اسری رحیمی

پایان خبر/

کد خبر: 1214601

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =