طرح پویش ضامن هدفمندی و تحول در نظام آموزشی کشور

با هدف تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه گچ کوه سفید سمنان امضاء شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در دیدار با جلال الدین صالحیان، مدیر عامل مجموعه گچ کوه سفید اظهار کرد: استان سمنان از نظر معادن و تنوع مواد معدنی از استان‌های شاخص کشور به شمار می رود و در سال‌های اخیر بهره‌برداری از این ذخایر و معادن رشد بسیار خوبی داشته است.

منصوری به تشریح طرح پویش(طرح اشتغال همزمان با تحصیل) پرداخت و گفت: طرح پویش طرحی است که با هدف کارآمادگی و توام کردن آموزش و مهارت و ایجاد ارتباط و پیوند نظام مند دانشگاه با صنعت و جامعه به اجرا در می آید و در آن امکان حضور جدی دانشجو همزمان با تحصیل در بنگاه‌های تولیدی و نهادهای اجتماعی فراهم میشود.

وی در ادامه ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه را از دغدغه‌های همیشگی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: آشنا شدن دانشجو با محیط کار و صنعت در قالب طرح پویش یکی از راه حل‌های اصلی این مساله مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: مبنای طرح پویش تربیت دانشجویان و دانش آموختگانی است که هم با دانسته‌های علمی و دانش روز دنیا آشنا شده و هم دانش فنی و مهارت عملی مورد نیاز فعالیت در صنایع و نهادهای مختلف را کسب کرده باشند.

منصوری تاکید کرد: اجرای دقیق و کامل طرح پویش ضامن ایجاد تحولی شگرف و هدفمند در نظام آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان بزرگترین سرمایه برای صنعت و بنگاه‌های اقتصادی – اجتماعی کشوراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: تربیت فارغ التحصیلان با مهارت کافی وکارآفرین، تولید و اقتصاد دانش بنیان کشور را تقویت می‌کند و گامی موثر در تحقق شعارسال تعریف شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب برداشته خواهد شد.

در این دیدار و در راستای تفاهم نامه منعقده مجموعه گچ کوه سفید با بکارگیری و جذب تعداد ۱۳ نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در ذیل اهداف تعیین شده در طرح پویش موافقت کرد.

کد خبر: 1230410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =