پایان پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران توسط کارمند دانشگاه آزاد شهرکرد

پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران توسط کارمند دانشگاه آزاد شهرکرد به پایان رسید

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد موسوی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با موفقیت به ۳۱ قله شاخص و مرتفع از ۳۱ استان کشور صعود کرد و پایان پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران را به نام خود به ثبت رساند.

علی همتیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: طرح سیمرغ کوه‌های ایران یک پروژه ملی است که توسط فدارسیون کوهنوردی ایران، در جهت معرفی بلندترین قله هر استان طراحی و معرفی شده است.

وی افزود: در پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران، موسوی کارمندکوهنورد این واحد دانشگاهی به بلندترین و شاخص‌ترین قلل همه استان‌های کشور چون قله دماوند با ارتفاع ۵۶۰۹ متر، قله سبلان با ارتفاع۴۸۱۱ متر، قله هزار با ارتفاع ۴۵۰۱ متر، قله قاش مستان با ارتفاع ۴۴۵۰ متر، قله خلنو با ارتفاع۴۳۷۵متر، قله کلونچی با ارتفاع ۴۲۲۱متر، قله شاه البرز با ارتفاع ۴۱۷۰ متر، قله سیالان با ارتفاع ۴۱۷۵ متر، قله سنبران با ارتفاع ۴۱۵۰ متر،قله شیرکوه ۴۰۷۵ متر، قله آتشفشانی تفتان ۴۰۵۰متر، قله شاهان کوه با ارتفاع ۴۰۴۰ متر و سایر قلل استان‌های دیگر صعود کرد.

همتیان اظهارکرد: در این طرح، کوهنورد به بلندترین قلل کوهستان‌ها و رشته کوه‌هایی چون دنا، اشترانکوه، البرز، زاگرس، بینالود، سهند، سبلان، الوند، هزارمسجد و زردکوه نیز صعود کرده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه بیان‌کرد:کوهنوردان در این طرح، با فرهنگ گردشگری و ورزشی تمامی استان‌های ایران و هم‌چنین قله‌های مرتفع موجود در هر استان آشنا می‌شوند گفتنی است، طرح سیمرغ کوه‌های ایران به مجموعه صعود به 31 قله‌ی بلند ایران در 31 استان ایران با رعایت اهداف و موارد الزام این طرح اطلاق می‌شود.

طرح سیمرغ در سال ۹۵ توسط فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به تصویب رسید. بر اساس طرح سیمرغ کوهنوردی، افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرح‌شده توسط فدراسیون در هر زمانی بتوانند به این مجموعه قلل صعود نمایند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه کنند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.

سید محمد موسوی نیز گفت: من توانستم این طرح را در مدت ۴ سال با توجه به محدودیت شرایط آب و هوایی هر قله در فصل خاص خودش، هماهنگی با فدراسیون کوهنوردی و گرفتن مجوز صعود انجام دهم. گرچه کسب جایزه سیمرغ کوه‌های ایران نیازمند پیمودن مسیر طولانی و سخت صعود به قله‌های بلند است اما با تلاش بسیار این کار را به سرانجام رساندم و در آخرین صعود خود که در ۱۵ خرداد۱۴۰۳ به قله شاه البرز که یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای صعود در بین سایر قلل است این طرح را با موفقیت به اتمام برسانم.

اضافه می‌شود: محمد موسوی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالورژی است. او نیز نویسنده و شاعر است و دارای دو مجموعه شعر است، کتاب شعرش با عنوان گوگرد نیز سال گذشته نامزد برترین کتاب شعر سال به انتخاب خبرنگاران شد.

کد خبر: 1233314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =