دستورالعمل مدارس استیجاری تدوین شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در قانون اجازه داده‌ شده است تا در تمام کاربری‌ها از جمله تجاری و مسکونی بتوان مدرسه ایجاد کرد اما چارچوب‌هایی دارد و باید رعایت شود که سازمان نوسازی مدارس بر این چارچوب‌ها نظارت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «چرا فضای اغلب مدارس غیردولتی در آپارتمان است؟»، اظهار کرد: در قانون اجازه داده‌ شده است تا در تمام کاربری‌ها از جمله تجاری و مسکونی بتوان مدرسه ایجاد کرد اما چارچوب‌هایی دارد و باید رعایت شود که سازمان نوسازی مدارس بر این چارچوب‌ها نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

امتحانات نهایی را تبدیل به بت نکنیم/ روش‌های مناسب مطالعه صحیح

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای احداث مدرسه غیردولتی همان چارچوب مدارس دولتی حاکم است اما برای مدارس استیجاری که موقتی است، امسال دستورالعملی با عنوان استقرار مدارس استیجاری تدوین کردیم و شاخص‌هایی تعیین شد؛ در تمام این موارد، ایمنی خط قرمز است و اجازه برگزاری مدرسه در محیط غیرامن را نمی‌دهیم.

محمودزاده با تأکید بر اینکه در سرانه فضای آموزشی مدارس غیردولتی انعطاف داریم، گفت: به عنوان مثال پیلوت را جزو سرانه فضای حیاط مدرسه می‌پذیریم؛ همچنین این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان برای ورزش به سالنی خارج از مدرسه بروند.

پیلوت شامل همه یا بخشی از همکف ساختمان می‌شود که یک فضای سرپوشیده است که بدون داشتن دیوارهای جدا کننده و در زیر طبقه اول قرار می گیرد. فضای طبقه همکف که به عنوان پارکینگ یا لابی کاربرد دارد پیلوت می‌نامند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1230540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =