شهید آیت الله رئیسی، الگویی که تکرار پذیر بودن شهید رجایی را نشان داد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دربیست و ششمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهید آیت الله رئیسی الگویی است که تکرارپذیر بودن شهید رجایی را نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان در سانحه هوایی اظهار کرد: عبرتی برای همه ما در این اتفاقات وجود دارد. حضرت علی (ع) در طول عمر شریف خود تلاش کردند که نگاه بندگان خدا به دنیا دقیق باشد اینکه به دنیا چشم بدوزند یا با دنیا نگاه کنند.

وی ادامه داد: انسانهایی که برای پست های زودگذر از وظایف و حقایق عبور نمیکنند در صورتی که بعضی ها در دنیا برای دنیا کار میکنند جمله حضرت علی(ع) بعد از شهادت یاران در صفین هم برای ما قابل تامل است اینکه بعضی از بندگان منتخب خدا کوچ کردن را به جای در دنیا گزیدن انتخاب کردند آنها دنیای فانی را فروختند و آخرت ماندگار را خریدند.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: خیلی ها فکر میکنند شهدا ضرر کردند در صورتی که اینها خدا را ملاقات کردند و خدا کامل و بی کم و کاست به آنها پاداش خواهد داد.

وی با اشاره به تواضع شهید آیت الله رئیسی اضافه کرد: امام علی(ع)میفرمایند بعضی ها دنیا را چراگاه و بعضی ها دنیا را کارگاه خود میبینند و حرکت میکنند و جامعه ای را حرکت میدهند و خدا به کار انها برکت میدهد. شهید آیت الله رئیسی شخصیت متواضعی که مقام دوم کشور است و این فرصت ها چیزی جز تواضع به وجود او اضافه نکرد.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: خادم الرضا بودن ایشان با وجود دوران کوتاهی که در مشهد به سر بردند این نشان و نماد خادم الرضا بر سینه ایشان ماند. در تمام سخنرانی ها با سلام به امام رضا آغاز میکرد و درود و رضوان خدا بر این شهید عزیز؛ الگویی که تکرار پذیر بودن شهید رجایی را به ما نشان داد.

وی افزود: ایشان چندسال رئیس جمهور بود و دیدیم سیره ایشان را این نگاه متواضعانه شهید ایت الله رئیسی فرصت ارائه نمونه مسوولان تراز انقلاب اسلامی را نشان داد. الگوهایی از کارگزاران نمونه حکومت علوی را نشان داد.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: این مسوولیت همه ما را سنگین میکند باید شاکر نعمت ها و صابر بر مصیبت ها باشیم چرا که زمینه رفعت را برای جامعه مومن فراهم میکند. زمان رحلت امام (ره) نگران بودیم آیا کسی جای امام را میتواند بگیرد و احساس کردیم به آخر رسیده ایم اما خداوند یکی از ذخایر خود را نشان داد مقام معظم رهبری کشتی نظام را به گونه ای هدایت کردند که دهه به دهه توانمندتر شدیم و در مناسبات بین المللی تعیین کننده است.

وی گفت: روزهای پیش رو روزهای مهمی برای حرکت نظام جمهوری اسلامی است مقام معظم رهبری هم تاکید کردند مردم دلواپس و نگران نباشند. شرط این است که ما درست عمل کنیم قطعا دشمن برنامه خواهد داشت و برنامه آن هم به هم زدن شرایط مستحکم جامعه است.آنها در دنیا مفتضح شدند در امریکا دچار چالش هستند. ما باید درست عمل کنیم و دانشگاه باید کانون انتقال ثبات باشد.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: باید هم در فضای انتخابات پیش رو که امسال برگزار میشود و هم در انتخاب درست عمل کنیم انتخاباتی معنادار و باشکوه با مشارکت مردم با آرامش کشور رقم بزنیم و از سمت دیگر ذره ای نباید به دشمنان مهلت داده شود. در مصیبت های سال ۶۰ با وجود همه نگرانی ها این سال ، سال صعود ملت ایران شد چرا که خداوند وعده داده است اگر ما کار خود را درست انجام دهیم.
باید درباره تک تک این شهدا باید صحبت کرد اما خداوند بهترین جبران کنندگان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =