۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
مزایای کلاس زبان خصوصی

راه ‌های زیادی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد، می ‌توانید از تماشای فیلم، گوش دادن به پادکست‌ ها و البته با شرکت در کلاس ‌ها یا درس‌ های خصوصی آن را یاد بگیرید.

به گزارش ایسکانیوز، اثربخشی کلاس های خصوصی در مقایسه با سایر روش های یادگیری زبان به سبک یادگیری، اهداف و بودجه شما بستگی دارد. کلاس ‌های خصوصی زبان می ‌توانند سریع ‌ترین و مؤثر ترین روش برای یادگیری باشند، موسسه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های خصوصی زبان و با استفاده از اساتید برجسته به شما کمک می کند تا زبان دلخواه‌تان را به خوبی یاد بگیرید.

مقایسه کلاس خصوصی با عمومی

زبان آموزان در کلاس های خصوصی زبان اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن پیدا می کنند چون نگرانی کمتری از اشتباه صحبت کردن دارند و کلاس های خصوصی برای آن ها کمتر ترسناک است و تعامل تنها بین زبان آموز و استاد است. اما در کلاس های عمومی تعامل بین استاد و سایر زبان آموزانی است که در کلاس وجود دارند و ممکن است همین امر باعث شود زبان آموز در کلاس صحبت نکند.

سرعت یادگیری در کلاس های خصوصی متناسب با سرعت یادگیری زبان آموزان است اما در کلاس های عمومی سرعت یادگیری براساس برنامه ای است که استاد در نظر دارد و ممکن است زبان آموز نتواند متناسب با سطح کلاس پیش برود.

مزایای کلاس زبان خصوصی

۱. آموزش شخصی سازی شده

یک مدرس کلاس خصوصی زبان می تواند منحصراً بر نیاز های زبان آموز تمرکز کند و درس ها را سفارشی کند تا به زبان آموز در دستیابی به اهداف خود کمک کند. به عنوان مثال، اگر زبان آموزی با دستور زبان مشکل دارد، مدرس می تواند زمان و توجه بیشتری را به آن اختصاص دهد تا زبان آموز آن را به خوبی یاد بگیرد. کلاس های خصوصی زبان با ارائه تمرینات و بازخورد فوری به زبان آموز کمک می کند تا به بهترین نحو آنچه را که می خواهد یاد بگیرد.

۲. یادگیری فشرده

آموزش خصوصی امکان تجربه یادگیری فشرده تری را فراهم می کند زیرا اهداف درس بر اساس نیاز های کل گروه زبان آموزان نیست. در درس ‌های گروهی، مربی ممکن است نیاز به تنظیم اهداف برای زبان ‌آموزانی داشته باشد که به زمان بیشتری نیاز دارند، که می ‌تواند پیشرفت زبان ‌آموزان قوی‌تر را کندتر کند. در دوره های خصوصی زبان، مربی می تواند مطالب بیشتری را پوشش دهد و توضیحات عمیقی برای تسریع روند یادگیری برای زبان آموز ارائه دهد.

۳. زمان بندی و ساختار انعطاف پذیر

مدرسین کلاس های خصوصی زبان می توانند برنامه های انعطاف پذیری را ارائه دهند و درس های خود را متناسب با در دسترس بودن زبان آموزان و احتیاجات آن ها تنظیم کنند. شما می توانید هر زمان که بخواهید سریع تر یا کند تر مطالعه کنید زیرا بر سرعت، مواد و اهداف کلاس کنترل دارید. این مزیت به شما اجازه می دهد تا بین یادگیری یک زبان جدید و دیگر تعهدات‌تان مانند کار و تحصیل، تعادل برقرار کنید و از یادگیری نیز خسته نشوید.

۴. تمرین صحبت کردن بیشتر

مدرسین کلاس های خصوصی زبان فرصت های بیشتری را برای تمرین صحبت کردن فراهم می کنند، زیرا می توانند زمان بیشتری را به گفتگو و فعالیت های ایفای نقش اختصاص دهند. در کلاس های گروهی، زبان آموزان بااینکه فرصت تمرین صحبت کردن را دارند، اما این اغلب بیشتر با همسالانشان اتفاق می افتد تا با مدرس.

در کلاس های گروهی مدرس کمتر نمی تواند تک به تک با زبان آموزان مکالمه داشته باشد و اشتباهات آنان را اصلاح کند. بنابراین، دوره های خصوصی زبان می تواند به ویژه برای زبان آموزانی که می خواهند مکالمه خود را تقویت کنند، بسیار مفید است.

۵. افزایش اعتماد به نفس

با توجه شخصی و بازخورد هدفمند، زبان آموزان می توانند اعتماد بیشتری نسبت به مهارت های زبانی خود کسب کنند. دوره های یادگیری زبان با آموزش خصوصی محیطی امن و حمایتی را برای زبان آموزان فراهم می کند تا مهارت های زبانی خود را تمرین کرده و بهبود بخشند.

زبان ‌آموزان می ‌توانند در اشتباه کردن، دریافت بازخورد و پرسیدن سؤال احساس راحتی بیشتری داشته باشند. این می تواند به ویژه برای زبان آموزانی که خجالتی هستند یا نسبت به مهارت های زبانی خود آگاهی ندارند مفید باشد.

۶. بازخورد هدفمند

با تدریس خصوصی زبان، مدرسین می توانند بازخورد هدفمندتری را برای کمک به زبان آموزان ارائه دهند تا زمینه های خاصی از مهارت های زبانی خود را بهبود بخشند.

هنگامی که با یک معلم خصوصی کار می کنید، هر مرحله از فرآیند یادگیری زبان شما به دقت مشاهده می شود زیرا توجه معلم شما کاملاً روی شما متمرکز است. اگر شروع به غلط املایی یک کلمه به طور منظم یا تلفظ اشتباه کنید، معلم شما می تواند قبل از اینکه تبدیل به عادت شود، آن را اصلاح کند.

این نوع بازخورد های شخصی در کلاس های خصوصی می‌ تواند مشکلاتی را که زبان آموزان با آن مواجه هستند را رفع کند و درک آن ها را از زبان بالا تر ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =