از بدو شکل‌گیری دولت، کتابخانه‌های عمومی مورد توجه آقای رئیسی بود/ رئیس جمهور با پیشنهاد زنگ مطالعه در مدارس موافقت کردند

رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ما پیشنهاد زنگ مطالعه و کتابخوانی در مدارس را داشتیم که مورد تاکید شهید رئیسی قرار گرفت و تفاهم نامه آن طراحی شده است.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی به موضوع فرهنگ به خصوص کتاب گفت: از بدو شکل گیری دولت سیزدهم یکی از حوزه هایی که مورد توجه آقای رئیسی بود مساله کتابخانه های عمومی بود.

وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور بحث دسترسی عادلانه را در همه حوزه ها تعریف می کردند و یکی از این حوزه ها حوزه کتابخانه های عمومی بود افزود: رئیس جمهور در این حوزه چندین دستور و پیام دادند که برای مثال یکی از آن دستورات به موضوع معیشت کتابداران پرداخته شده بود که اقداماتی انجام شد و اقداماتی نیز در دست انجام است.

رمضانی ادامه داد: تکمیل پروژه های نیمه تمام در سفرهای استانی به آن اهتمام جدی وجود داشت و تقریبا در عمده سفرهای استانی مصوبه ای در خصوص تکمیل، بازطراحی و تجهیز کتابخانه های عمومی مصوبه وجود داشت.

وی با بیان اینکه ما پیشنهاد زنگ مطالعه و کتابخوانی در مدارس را داشتیم که مورد تاکید شهید رئیسی قرار گرفت اظهار داشت: تفاهم نامه این کار بین نهاد کتابخانه ها و وزارت آموزش و پرورش تنظیم شده و مراحل عملیاتی اش را طی میکند و در دست انجام است که این موضوع توسط دفتر رئیس جمهور مرتب پیگیری میشد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: آخرین اقدام شهید رئیسی ابلاغ و تصویب سند خواندن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که کار بسیار مهمی است و تقریبا آنچه که در حوزه کتاب و کتابخوانی مورد نیاز است در این سند دیده شده که تکالیف مشخصی در حوزه های مختلف دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی هم در گفت‌وگوی تلویزیونی که با مردم داشتند و هم در آخرین دیدارشان از غرفه نهاد کتابخانه ها در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران نکاتی زیادی در خصوص کتابخوانی مطرح کردند گفت: دسترسی بر اساس آمایش سرزمینی، عدالت فرهنگی مبتنی بر کتابخوانی، کیفیت آثار منتشره، موضوع کاغذ از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه شهید رئیسی قرار گرفت که انشاالله اقدامات شهید آیت الله رئیسی در حوزه فرهنگ به خصوص محوریت کتاب و کتابخوانی در همه دولت ها ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =