حمله ارتش یمن به ناو آمریکا برای دومین بار

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه اعلام کرد که روز گذشته ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را در آب‌های دریای سرخ هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نیروهای مسلح یمن بامداد امروز یکشنبه از هدف قرار دادن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» برای دومین بار و یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه جدید خود با اعلام ۶ عملیات دریایی اعلام کرد: ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در شمال دریای سرخ را با تعدادی موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید

طوفان‌الاقصی| حمله موشکی یمن در خلیج عدن

ارتش یمن همچنین طی این بیانیه خبر داد که یک ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داده که مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که کشتی «MAINA» (طی دو عملیات در دریایی سرخ و عرب)‌ و کشتی «ALORAIQ» را در اقیانوس هند و کشتی «ABLIANI» را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

ساعتی بعد از این بیانیه ارتش یمن، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شلیک دو فروند موشک بالستیک یمنی‌ها به سمت ناوشکن آمریکایی «یو اس اس گرولی» شد. سنتکام در عین حال مدعی شد دو موشک بالستیک ضد کشتی و یک پهپاد یمنی‌ها را در جنوب دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

ارتش یمن در چهارمین مرحله از عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل و کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند، اعلام کرد که علاوه بر اقیانوس هند و دریای عرب، این کشتی‌ها را در مدیرترانه نیز هدف قرار خواهد داد.

ائتلا آمریکا و انگلیس بعد از قطعنامه شورای امنیت در حمایت از رژیم اسرائیل، با هدف جلوگیری از انزوا و محاصره دریای این رژیم، اقدام به حملاتی هوایی هفتگی به یمن می‌کنند که طی حمله جمعه گذشته، ۱۵ غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =