نکاتی درباره شکستن قولنج انگشتان

شکستن قولنج نباید همراه با درد، تورم، یا تغییر شکل در مفصل باشد. اگر چنین علائمی را تجربه کنید، ممکن است مشکل دیگری در حال وقوع باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مطالعه‌ای منتشر شده در یک مجله پزشکی سوئیس بیان می‌کند که در هیچ یک از تحقیقات انجام شده، شواهدی وجود ندارد که ترک خوردن انگشتان باعث بروز آرتروز شود.

یک پزشک با انجام آزمایش بر روی خود، این مطلب را اثبات کرده است. وی گزارش داده که در طول یک دوره ۵۰ ساله، بیش از دو بار در روز مچ دست چپ خود را شکسته است، اما این کار را با دست راست خود انجام نداده است. در نهایت، هیچ تفاوتی بین دست چپ و دست راست او مشاهده نشده و هیچ یک نشانه‌های آرتروز را نشان ندادند.

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی آرتروز و لیست بخور نخورهای مهم

همچنین هیچ مدرکی مبنی بر افزایش حجم بند انگشتان یا کاهش قدرت آنها وجود ندارد.

علیرغم انجام تحقیقات محدود در این زمینه، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این عمل به مفاصل آسیب می‌زند.

شکستن قولنج نباید همراه با درد، تورم، یا تغییر شکل در مفصل باشد. اگر چنین علائمی را تجربه کنید، ممکن است مشکل دیگری در حال وقوع باشد.

اگرچه این کار به ندرت منجر به آسیب می‌شود، اما شکستن قولنج بیش از حد شدید ممکن است باعث جدا شدن انگشت از مفصل یا آسیب دیدن رباط‌های اطراف شود.

همچنین، اگر هنگام شکستن قولنج انگشتان خود، درد یا تورمی را مشاهده کردید، ممکن است این نشان‌دهنده وجود یک بیماری زمینه‌ای مانند آرتروز یا نقرس باشد.

نکاتی برای پیشگیری از شکستن قولنج

گرچه شکستن قولنج انگشتان به طور مستقیم به شما آسیب نمی‌زند، اما می‌تواند برای دیگران مزاحمت ایجاد کند و توقف این عادت ممکن است دشوار باشد.

در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به ترک این عادت ارائه شده است:

فکر کنید به دلایلی که باعث می‌شود شما قولنج انگشتان خود را بشکنید و به حل مشکلات پایه‌ای که منجر به این رفتار می‌شوند بپردازید.

روش‌های جایگزین برای مقابله با استرس مانند تنفس عمیق، ورزش یا مدیتیشن را امتحان کنید.

دستان خود را با استفاده از وسایل دیگری که استرس را تسکین می‌دهند، مانند فشردن توپ استرس یا بازی با سنگ‌های تسکین دهنده، مشغول نگه دارید.

هر بار که خود را در حال شکستن قولنج می‌یابید، به آن آگاه شوید و آگاهانه آن را متوقف کنید. یک نوار لاستیکی دور مچ دست خود ببندید و هر بار که خواستید قولنج خود را بشکنید، آن را بکشید

انتهای پیام/

کد خبر: 1232902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =