انتقاد نمایندگان از کمبود برق و سوخت برای کشاورزان / نامزدهای انتخابات اخلاق را رعایت کنند

۲ نماینده مجلس شورای اسلامی از کمبود سوخت و برق چاه‌های کشاورزی انتقاد کرده و خواستار ورود جدی وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع شدند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جلسه علنی امروز (سه‌شنیه) مجلس شورای اسلامی به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

امروز مجلس به بررسی گزارش وزیر جهاد کشاورزی در مورد نحوه اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و اقدامات حمایتی در خصوص برنج کاران کشور می‌پردازد.

نیکبخت: خرید تضمینی گندم در سال جاری بیش از سال‌های قبل خواهد بود

محمدعلی نیکبخت که برای ارایه گزارش از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، بیان کرد: بنده می‌دانم که دغدغه نمایندگان در مجلس دوازدهم کمتر از بنده در حوزه کشاورزی نیست، انتظار بنده این است که مانند قبل من را همراهی کنید تا بتوانیم موفق شویم.

وی ادامه داد: در تامین غذایی و امنیت غذایی کشور نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم. بنده کمتر از یکسال است که در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار شدم و به محض شروع به کار با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش کشاورزی داشت راهبردها و جهت‌گیری‌هایی را در وزارتخانه پیش گرفتیم تا بتوان از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد: راهبرد اول ما حداکثرسازی تولید با حفظ منابع بود. اگر بخواهیم نیاز غذایی کشور برای جمعیت بزرگ ایران را تامین کنیم باید از همه ظرفیت‌های تولید در حوزه کشاورزی استفاده کنیم. راهبرد دوم ما یکنواختی در تولید بود یکی از بحث‌هایی که همیشه دچار نوسان بود میزان و مقدار برخی از محصولات بود به عنوان مثال در محصولاتی مانند سیب‌زمینی، گوجه و پیاز ما همواره در کشور با بحران مواجه بودیم و شاهد نوسان در میزان و قیمت این محصولات بودیم. در نهایت با پیگیری و برنامه‌هایی که صورت گرفت از سال ۱۴۰۲ تا الان وضعیت به حالت ثبات رسیده است. نه تنها در تامین نیاز داخل مشکلی نداشتیم بلکه در برخی مقاطع مازاد تولید داشتیم و نسبت به صادرات اقدام کردیم. ما در برخی از مقاطع حدود ۱۲ هزار تن از این سه محصول را صادر کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: راهبرد سوم ما در وزارت جهاد کشاورزی توازن‌بخشی به تولید و رشد تولید براساس منابع بود. با بررسی‌هایی که داشتیم اکنون سهم شیلات و آبزی‌پروری از کل تولیدات کشاورزی حدود یک درصد است اما با توجه به منابعی که در اختیار حوزه شیلات وجود دارد سهم تولید این بخش می‌تواند به حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا کند. با توجه به ظرفیت‌هایی که در دریای شمال و دریای جنوب داریم فرصت مناسبی برای رشد تولید در حوزه شیلات وجود دارد. از سوی دیگر راهبرد چهارم ما تولید صادرات‌محور است که باعث توسعه تولید و ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال خواهد شد.

نیکبخت در ادامه تاکید کرد: کشاورزی دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری از دیگر راهبردهایی است که در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود. تحقیق، پژوهش، آموزش و ترویج سوادآموزی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات علمی و نخبگانی می‌تواند عملکرد ما را در واحدهای تولیدی افزایش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به دستاوردهای عملکرد خود در ۱۱ ماه گذشته بیان کرد: با استفاده از راهبردهایی که پیش گرفته شد نرخ رشد ارزش افزوده در بخش‌های کشاورزی در سه الی چهار سال قبلی منفی بوده است اما در نهایت در این ۱۱ ماه روند رو به بهبود را داشته است. در بهار سال ۱۴۰۲ این عدد منفی ۴.۶ بود و در تابستان به منفی ۳.۲ رسید و در پاییز نیز به منفی یک درصد بهبود یافت.

وی ادامه داد: افزایش صادرات بیش از یک میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت. بهبود تراز تجاری بیش از دو میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از دیگر اقدامات مثبتی است که انجام شد. آمار و ارقام نشان می‌دهد که آرامش نسبی در بازار وجود دارد. بنده به عنوان وزیر کشاورزی از وضعیت کاملا راضی نیستم اما باید بگویم که روند رو به بهبود است و ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید و ذخیره برخی از کالاهای اساسی بیان کرد: قیمت مرغ نسبت به سال گذشته به قیمت نرمالی رسیده‌ و قیمت در بازار تثبیت شده است. ما شرایط بدی را در صنعت طیور داشتیم و حلقه بالادستی آسیب دیده بود، میزان جوجه‌ریزی ما به ۱۱۰ میلیون قطعه در ماه رسیده بود اما امروز به ۱۵۰ میلیون در ماه افزایش یافته که باعث افزایش تولید شده است. حتی در مقاطعی صادرات مرغ داشتیم به عبارت دیگر از وارد کننده به صادر کننده رسیدیم همواره برای تامین ذخایر استراتژیک کشور به سراغ واردات مرغ می‌رفتیم اما امروز تولید کنندگان ما به مرحله‌ای رسیده‌اند که ذخایر استراتژیک کشورمان را تامین می‌کنند.

نیکبخت در ادامه بیان کرد: تخم مرغ یکی از کالاهایی بود که کمترین نوسان را در سفره مردم در سال ۱۴۰۲ تجربه کرد. در سال ۱۴۰۲ در تولید تخم‌مرغ حدود ۱۴۰ هزار تن مازاد داشتیم و صادرات انجام دادیم. در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه حدود ۴۰ هزار تن صادرات تخم‌مرغ داشتیم و از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم امروز برای صادرات مرغ و تخم‌مرغ دیگر نیاز به مجوز وزارت جهاد کشاورزی نیست و صادرکنندگان با مراجعه به اتحادیه‌ها می‌توانند مجوز دریافت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بیان کرد: در حوزه تامین نهاده‌ها همه شاهد هستند که در سال گذشته چه وضعیتی داشتیم در بازار آزاد، نهاده کیلویی ۴۰ هزار تومان نیز پیدا نمی‌شد اما امروز ما به تولید کنندگان این اطمینان را می‌دهیم که هیچ دغدغه‌ای برای تولید نداشته باشند و نهاده‌ها در دسترس است.

نیکبخت گفت: در بحث گندم نیز تعیین قیمت گندم دغدغه جدی بود در نهایت با پیگیری که رئیس جمهور شهید داشتند شورای قیمت گذاری در وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم را در سال گذشته ۱۵ هزار تومان مصوب کرد و پرداخت‌ها نیز صورت گرفت. امروز نیز خرید گندم از چهار میلیون تن گذشته است و روند خرید گندم شیب افزایشی را دارد. با این روند اطمینان می‌دهیم که در این سال خرید گندم بیش از سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد و ۱۰۰ درصد نیاز کشور از گندم تامین می‌شود ما دیگر نیازی به واردات گندم نداریم و این خودش صرفه‌جویی ارزی بزرگی دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته که مسئولیت برعهده گرفتم برنج در انبارهای تولید کنندگان در استان‌های شمالی انباشته شده بود و از سوی دیگر درسال ۱۴۰۱ حجم بالایی واردات برنج صورت گرفته بود ولی بنده بلافاصله بعد از سفری که به استان‌های شمالی داشتم در هیات دولت جلسه‌ای تشکیل دادیم و سطح اعتباری ویژه‌ای برای جمع‌آوری برنج در نظر گرفتیم. اولویت اول ما خرید برنج شمال است واردات را مدیریت کردیم و حتی امروز اگر امکان وجود داشته باشد صادرات برنج را خواهیم داشت. به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که واردات زیادی صورت گیرد که باعث آسیب به تولید شود.

وزیر کشاورزی گفت: اما در بحث گوشت در سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۱ به دلیل مشکلات خشکسالی و عدم حمایتی که از دامداران صورت گرفت آسیب جدی به دام‌های مولد صورت گرفت و حتی آنها کشته می‌شدند. ما برای حمایت از دامداران رفته رفته نهاده مدت‌دار به آنها تحویل دادیم و اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به صورت سه ماهه و ۶ ماهه به دامداران و عشایر نهاده تحویل داده شده است.

نیکبخت در ادامه اظهار کرد: قطع برق چاه‌های کشاورزی یکی از مشکلات اساسی است که وجود دارد و بنده در نامه‌ای که به رئیس جمهور شهید نوشتم در حال پیگیری این موضوع بودند. روستاییان و کشاورزان آماده هستند که برق منازل و خانه‌های آنها قطع شود اما برق چاه‌های کشاورزی قطع نشود. دغدغه بعدی ما تامین سوخت کشاورزی است که از همه بخش‌ها تقاضا داریم در تامین آن به ما کمک کنند.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌های ما تامین ماشین‌آلات کشاورزی است اکنون ۶۰ هزار تقاضا برای دریافت تراکتور وجود دارد در حالی که تولید داخلی ما کفاف نمی‌شود. از سویی دیگر ما در تلاش هستیم تا فضای کسب و کار در این حوزه با صدور مجوزها را بهبود بخشیم. تامین سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی نیز از دیگر مسائل مهمی است که دنبال می‌شود.

نوروزی: کشاورزان استان‌های شمالی نیازمند حمایت هستند

رحمت‌الله نوروزی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش وزیر کشاورزی از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی بیان کرد: آقای نیکبخت شما در وزارت جهاد کشاورزی پله‌ای رشد کردید و به خوبی می‌دانید استان گلستان، استان کشاورزی است و در ۱۶ محصول رتبه اول تا سوم تولید در کشور را دارد. اگر استان‌های گلستان، مازندران و گیلان نبودند مرغی در میدان بهمن در تهران وجود نداشت. شما باید با جدیت در هیات دولت از حقوق کشاورزان دفاع کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: قطعی برق پنج ساعته چاه‌های کشاورزی و قطعی برق و عدم پرداخت پول کلزا و گندم، کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است. جهش تولید، راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که باید اجرایی شود.

نماینده علی آباد کتول در ادامه تاکید کرد: امروز معیشت و قوت مردم در استان گلستان به کشاورزی گره خورده است. چرا وزارت نیرو از ۱۰ سال پیش به فکر رفع ناترازی در حوزه برق نبود؟

حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: این موضوع نکته مهم و کلیدی است و قطعی برق، کشاورزان را در سراسر کشور با مشکل مواجه کرده است. انتظار داریم وزارت کشاورزی این موضوع را دنبال کند.

نیکبخت: ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است

محمدعلی نیکبخت که برای ارایه گزارش از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، بیان کرد: در روزی که از مجلس رای اعتماد گرفتم، قول دادم و امروز هم قول می‌دهم هیچ‌گاه خلاف واقع صحبت نکنم و عین واقعیات را بگویم. اطمینان می‌دهم که امروز ذخایر استراتژیک ما در نهاده‌ها و کالاهای اساسی شرایط مناسبی دارد. صنایع، بازرگانان و تولیدکنندگان نگران این موضوع نباشند.

نیکبخت درباره اولویت‌های خود در وزارت جهاد گفت: شیلات، صنایع تکمیلی و غذایی، توسعه گل خانه ها و دامپروری از جمله اولویت‌های بنده در وزارت جهاد است. بارها به همکاران خود اعلام کرده‌ام، متاسفانه در کشور ما بازرگانان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی مبتدی هستند. البته برای این موضوع برنامه داریم.

وی ادامه داد: رنج می‌برم از کمبود گوشت قرمز و درحال برنامه ریزی برای این موضوع هستیم. بخش عمده‌ای از دام‌هایی که در چندسال گذشته کشتار شد، همگی دام‌های مولد بودند که این موضوع خوبی نیست و درحال کنترل آن از سال گذشته هستیم. از سوی دیگر به تنها بخشی که در حوزه دام ارز ترجیحی می‌دهیم برای واردات دام مولد سبک و سنگین است. در واردات محصولات کشاورزی اعتقاد به واردات محصولات خام داریم. سران قوا، هیئت دولت و مجلس تلاش بسیاری کردند تا کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت شود. تا الان ۵۰ درصد مطالبان پرداخت شده است و ۵۰ درصد دیگر همین هفته و هفته آینده پرداخت می‌شود.

نیکبخت با اشاره به این موضوع که در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و هفتصد تن برنج وارد شد و درحال ۱۴۰۲ این میزان به یک میلیون کاهش پیدا کرد، عنوان کرد: نگاه وزارت جهاد به تولیدات داخل است. قرارگاه توسعه صادرات در وزارت جهاد تشکیل شده است و تعهد و پایه ارزی نیز باید اصلاح شود.

وی یادآور شد: صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز از جمله اولویت‌های بنده است. از این طریق می‌توان صادرات را افزایش داد. به طور کلی در  هر کجای کشور رای را به گونه‌ای دهیم که به نفع مردم و کشاورزان تمام شود. چرا که اولویت ما حمایت از مردم و تولید و تولیدکنندگان است.

نیکبخت در ادامه عنوان کرد: در جلسات مختلف دولت در این ۱۱ ماه خدمتم در وزارت جهاد هر موضوعی از دغدغه کشاورزان را که در دولت ارائه دادم، موضوعات کشاورزی و دامی را در اولویت قرار داده‌اند. کشاورزان با وزارت جهاد ارتباط دارند و موضوع قطعی برق را به گوش ما رساندند و ما نیز این موضوع را به رییس‌جمهور شهید اطلاع دادیم. کمیته‌ای مشترک با وزارت نیرو درحال تشکیل است تا خسارات وارده به کشاورزان حداقلی شود.

وزیر جهاد یادآور شد: در موضوع گندم نیز مطمئن باشید تا پایان دوره برداشت و خرید گندم از کشاورزان به هر میزان که لازم باشد این محصول را خریداری می‌کنیم. درباره ارز ترجیحی معتقدم در زمینه‌هایی که می‌توان خودکفا شد، به هیچ وجه به فکر واردت نباشیم. لازم می‌دانیم تا ارز ترجیحی را به موارد ضروری دهیم. تاکنون ارز ترجیحی از شکر و حبوبات حذف شده است و حذف این ارز را ادامه دار خواهیم کرد.

نیکبخت درباره صادرات گوشت قرمز اظهار کرد: همان طور که در گوشت مرغ از مقام وارد کننده به صادرکننده رسیدیم، در گوشت قرمز نیز به همین جایگاه خواهیم رسید. امروز استان به استان و شهرستان به شهرستان برای بررسی‌ موضوعات کشاورزی گام برمی‌داریم. معتقدم با وجود محدودیت منابع و حفظ محیط‌زیست، غیر از رشد کشاورزی دانش بنیان راهی نداریم. اولویت اول در طرح‌های کشاورزی باید به آبخیزداری اختصاص داده شود و اولویت دوم استفاده از طرح‌های آب و خاک است.

انتقاد نمایندگان از کمبود برق و سوخت برای کشاورزان

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در تذکراتی بیان کرد: یکی از مسائل اصلی کشاورزان تامین سوخت است. ما این موضوع را از وزیر کشاورزی مدت‌هاست که پیگیری می‌کنیم. سه لیتر سوختی که به کشاورزان در استان‌های شمالی داده می‌شود محل قاچاق نیست بلکه باید در جای دیگر به دنبال قاچاق گشت. زور وزیر جهاد کشاورزی نمی‌رسد انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ارز ترجیحی برای واردات برنج قابل قبول نیست باید با مردم شفاف صحبت شود. واردات برنج به کشاورزان آسیب جدی وارد می‌کند.

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری بیان کرد: قطعی برق کشاورزان را نابود کرده است، محصولات خرما و پسته در اوج گرما و در زمانی که به آب نیاز دارند به دلیل قطعی برق چاه‌های کشاورزی روزانه حدود چهار الی ۶ ساعت بدون آب باقی می‌ماند. وزارت جهاد کشاورزی در مقابل وزارت نیرو چه اقدامی انجام داده است؟ کشاورز بی‌پناه باید به کجا پناه ببرد؟

بابایی‌کارنامی: کاندیداها حرف‌هایی نزنند که مردم را در مقابل ساختارها قرار دهند

علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی بیان کرد: ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی انتخابات باید به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تذکر دهد تا حرف‌هایی نزنند که به نوعی مردم را در مقابل ساختارها قرار دهند. رئیس جمهور باید مجری قانون باشد و در چارچوب قانون عمل کند نه این‌که حرف‌هایی در رقابت‌های انتخاباتی زده شود که برای کشور هزینه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما قانون برنامه هفتم توسعه را داریم و قوانین دیگری داریم که خط قرمز مجلس شورای اسلامی است مانند رتبه‌بندی معلمان یا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و یا صندوق‌های بازنشستگی. همه اینها خط قرمزهای مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ناظران باید به خوبی نظارت داشته باشند تا کاندیداها خارج از قاعده حرفی نزنند.

حاجی‌بابایی: کشاورزان از رفتار بانک‌ها گله‌مند هستند

حمیدرضا حاجی‌بابایی که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت پس از استماع توضیحات وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بحث تعرفه صادرات محصولات کشاورزی از موضوعاتی بود که نمایندگان مطالبه رسیدگی به آن را دارند. توزیع به موقع کود، بذر و سم و تحویل نهاده‌های کشاورزی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود چرا که در سطح کشور نارضایتی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث قطعی برق ۶ ساعته چاه‌های کشاورزی به صورت ممتد و پشت سرهم سیستم کشاورزی را بهم می‌ریزد، در حالی که براساس ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار قطع برق کشاورزی ممنوع است باید فکر اساسی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نفت موظف هستند تا نسبت به برقی کردن چاه‌های کشاورزی اقدام کنند اما این موضوع به کندی پیش می‌رود. از دیگر مباحثی که کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است وام‌های کشاورزی می‌باشد. براساس قانون بودجه تا ۲۰۰ میلیون وام باید امهال و استمهال صورت گیرد اما بانک‌ها همکاری لازم را با کشاورزان ندارند.

وی گفت:‌ موضوع دیگر خرید تضمینی گندم است. حدود ۲۲۰ همت بودجه در این زمینه لازم است. تاکنون چهار میلیون تن گندم تحویل دولت داده شده و تنها ۳۰ درصد به کشاورزان پرداخت شده است البته آقای مخبر قول دادند تا پایان هفته آن را به ۵۰ همت برسانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس اصل سوم قانون اساسی باید نسبت به خودکفایی در علم و فنون کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور بستر لازم فراهم شود. افزایش بی‌رویه قیمت کود در کشور زمینه نارضایتی ایجاد کرده است. در بحث برنج ما حدود ۳.۲ میلیون تن در سال برنج نیاز داریم که ۲.۳ میلیون تن آن در کشور تولید می‌شود و حدود ۹۰۰ هزار تن کمبود داریم. دلیل عدم قیمت‌گذاری برنج در شورای قیمت‌گذاری نیز مورد سوال نمایندگان بوده است. طلب چایکاران نیز باید پرداخت شود.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر در بودجه سال جاری برای اولین‌بار ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای الگوی کشت پیش‌بینی شده است، بحث الگوی کشت درد بی‌درمانی است که اکنون درمان آن پیدا شده و اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی شده است. انتظار داریم وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را اجرایی کند.

صمصامی: در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باید به تولید و سفره مردم توجه کرد

حسین صمصامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آقای وزیر حذف ارز ترجیحی را یکی از اقدامات مثبت خود تلقی کردند در حالی که توجه ندارند حذف ارز ترجیحی چه مشکلاتی را در زندگی مردم ایجاد کرده است. در یک ماه اخیر قیمت شکر بیش از ۵۰ درصد در بازار افزایش یافته است که یکی از آثار حذف ارز ترجیحی می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی بر تولید کننده فشار وارد شده و در نهایت این فشار در سبد مصرف کننده خود را نشان می‌دهد. باید در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی خود هم به تولید توجه کنیم هم به سفره و هم به معیشت مردم توجه داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسائل مهم و اساسی سفره مردم باید توجه لازم صورت بگیرد.

خزایی: نامزدهای انتخابات اخلاق را رعایت کنند

علی خزایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ادامه دادن راه شهید رئیسی در این است که دولتمردان با تمام وجود برای تحقق وعده‌های این شهید گام بردارند و لحظه‌ای دست از خدمت برندارند.

خزایی درباره جنایات رژیم صهیونسیتی اظهار کرد: کودک کشی و نسل کشی رژیم صهیونسیتی و حمایت کشورهای غربی و آمریکایی روی تاریخ را سیاه کرده است و لازم است تا کشورهای جهان در مقابل این موضوع با تمام قوا ایستادگی کنند.

وی درباره شعار سال یادآور شد: قوای سه‌گانه باید با تمام وجود برای تحقق شعار سال تلاش کنند. این شعار تزئینی نیست، امر رهبر معظم انقلاب و لازم الاجراست.

این نماینده مجلس ادامه داد: ملت ایران در لحظه تاریخی انتخابات قرار دارند و لازم است تا مدیران کشور با عمل خود به مردم امید تزریق کنند تا مشارکت به حداکثر برسد. از سوی دیگر نامزدهای انتخاباتی از بداخلاقی دوری کنند و به ستادهایشان نیز این موضوع را گوشزد کنند.

خزایی در پایان گفت: اشتغال، ازدواج، مسکن و ورزش جوانان نیز باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

کد خبر: 1233647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =