قالیباف: خدمت و پیشرفت بر مسائل فرهنگی اثرگذار است

نامزدچهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: موضوع فرهنگ یکی از موضوعات مهم هرجامعه ای است و نام دولت چهاردهم را به عنوان دولت خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم؛زیرا بر این باور هستیم که وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می‌زنیم یک برهم کنشی برمسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، برنامه «میزگرد فرهنگی» انتخابات ریاست جمهوری با حضور محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات و دو نفر از همراهانش (مصطفی غقاری و صدیقه السادات حجازی) و نیز با حضور ۳ نفر از کارشناسان حسین انتظامی قائم مقام سابق وزارت ارشاد، الهام یاوری، مدیر سابق بنیاد ملی نخبگان، شهاب اسفندیاری، رئیس دانشکده صداوسیما به صورت زنده از شبکه ۲ سیما پخش شد.

بیشتر بخوانید

سعید جلیلی: لازمه رفع مشکلات و آسیب‌ها، شناخت قوت‌هاست

قالیباف در این میزگرد اظهار داشت: موضوع فرهنگ یکی از موضوعات مهم هر جامعه ای است و نام دولت چهاردهم را به عنوان دولت خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم؛ زیرا بر این باور هستیم که وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می‌زنیم یک بر هم کنشی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی افزود: پیشرفت بر فرهنگ اثر گذار است و بالعکس. همینطور که حتماً فرهنگ بر خدمت هم اثرگذار است و بر خدمات فرهنگی. ما بدون آن که به اولویت‌های فرهنگی بپردازیم حتماً نمی‌توانیم به پیشرفتمان بپردازیم یا بدون فرهنگ نه به پیشرفت می رسیم و نه کارها انجام خواهد شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری بدون شک یکی از شخصیت های برجسته فرهنگی ما هستند. شما نگاه کنید در همین سال‌های اخیر بیش از ۱۰ سال مرتب ایشان تاکید بر مسائل اقتصادی داشتند. چرا این تاکید را داشتند؟ چون بدون شک خود مسائل اقتصادی تاثیر بر مسائل فرهنگی هم می‌گذارد کما اینکه مسائل فرهنگی این تاثیر را دارد.

وی ادامه داد: وقتی کشوری تورم بالا و بیش از یک دهه تورم زیادی دارد شرایط به گونه ای می شود که خانواده ها نمی توانند در فشارها اخلاق را رعایت کنند.

قالیباف تاکید کرد: نقش فرهنگ در دولت ما به عنوان دولت خدمت و پیشرفت، اساسی است.موضوع زن و خانواده هم مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است و زن را مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه می‌دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره مهمترین مساله آموزش و پرورش و برنامه هایش برای شکوفایی، گفت: در آموزش و پرورش اولین و آخرین موضوع مهم بحث مدیریت و ثبات مدیریت است.

قالیباف ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته قریب به ۱۷ وزیر و سرپرست تغییر دادیم لذا مدیر قوی و ثبات مهم است و ما در دولت چهاردهم مدیر قوی و ثبات می‌ آوریم.

وی با بیان اینکه سلسله مراتب در آموزش و پروش اشکال دارد، تصریح کرد: دوعنصر معلم و مدرسه در آموزش و پروش مهم است و باید به آن باید توجه کنیم. این موضوع را در مجلس و در رتبه بندی معلمان دنبال کردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در دولتی که مدنظرمان است، معتقدیم که باید مدیر قوی و ثبات در وزارت آموزش و پرورش مورد توجه باشد. سیستم شاد در زمان کرونا بسیار خوب بود و باید باز هم مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش باید به مهارت و اوقات فراغت دانش آموزان هم توجه کنیم و نباید فقط به ذهن آنان فشار بیاوریم. در قانون برنامه هفتم توسعه چندین ماده برای تحول در آموزش و پرورش آمده است و بیش از ۱۶ حکم آوردیم و همه این حکم‌ها باید اجرا شود.

قالیباف افزود: بهره‌وری در آموزش و پرورش بسیار مهم است و بهره وری دو عنصر دارد که مدیریت و علم است و باید از خود اساتید و نخبگان حوزه آموزش و پرورش استفاده کنیم. اگر رئیس جمهور دولت چهاردهم یک مدیریت قوی نداشته باشد، برنامه هفتم توسعه به اندازه یک برگ کاغذ هم ارزش ندارد. باید از این قانون به خوبی استفاده شود که نیازمند یک مدیر قوی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بدون شک رسانه و آزادی رسانه و عملکرد رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی که منتقد باشند و نظارت کنند مهم است و حرف و نقد مردم از وظایف رسانه است و حتماً باید آزادانه عمل کنند.

کد خبر: 1233985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =