تفاهم نامه همکاری‌ بین دانشگاه آزاد اسلامی و اداره استاندارد سمنان

با هدف توسعه همکاری‌ها دوجانبه در محورهای تحقیقاتی، پژوهشی و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل استاندارد سمنان منعقد شد.

به گزارش خگروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل استاندارد استان سمنان به امضای دکتر مهدی منصوری رییس دانشگاه و مهندس مجید حیدریان مدیرکل استاندارد سمنان رسید.

مهدی منصوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با تاکید بر مشارکت و محوریت دانشگاه در روند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌های جامعه، یادآور شد: بنا به رسالتی که دانشگاه دارد، سعی داریم در روند توسعه استان و حل مشکلات و معضلات موجود تاثیر جدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان می‌تواند با هیات علمی مجرب و جوان در راستای تقویت و توسعه نظام استاندارد و با بهره‌مندگیری از فناوری‌های نوین آموزشی به‌منظور توسعه دانش استاندارد در حوزه‌های مختلف با اداره کل استاندارد همکاری داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان اظهار کرد: یکی از نیازهای جامعه امروز ما ارتقای سطح بهره‌وری است، که با توجه به رابطه نزدیک استاندارد با بهره‌وری، استاندارسازی خدمات می‌تواند در روند بهبود و ارتقای سطح بهره‌وری کشور مؤثر باشد.

منصوری به سابقه فعالیت آموزشی مشترک دانشگاه آزاداسلامی واحد سمنان با اداره استاندار به عنوان مرکز آموزش همکار از سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: در ماه‌های پایانی سال گذشته آزمایشگاه بتن واحد سمنان موفق به اخذ گواهی نامه استاندارد ISO/IEC 17025 شده که این مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان جزو واحد دانشگاهی پیشرو در این زمینه متمایز ساخته است.

یادآور می‌شود: در راستای انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در زمینه‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، بهره برداری از امکانات و خدمات آزمایشگاهی، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و همکاری در تدوین استانداردهای بین المللی، استفاده از منابع علمی طرفین، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و … به همکاری بپردازند.

این آیین به همت و تلاش معاونت پژوهش و فناوری، مرکز خدمات شبکه‌ی آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان و معاونت استاندارد سازی و آموزش اداره استاندار استان سمنان برگزار شد.

کد خبر: 1234521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =