افزایش بیش از ۲ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته

میزان مصرف برق شب گذشته کشور در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲ هزار مگاوات بیشتر شد.

به گزارش گروه اقتصادی، شدت دمای هوا در کشور سبب بیشتر شدن استفاده از وسایل سرمایشی شده است و همین امر بر مصرف برق اثر گذاشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۲۸ دقیقه میزان مصرف به ۶۵ هزار و ۵۲۰ مگاوات رسید. سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف ۶۳ هزار و ۳۴۸ مگاوات بود که نشان از رشد ۲ هزار و ۱۷۲ مگاواتی امسال دارد.

شب گذشته بخش صنعت کشور هم ۵ هزار و ۱۷۱ مگاوات برق مصرف کرد. روز گذشته که روز نیمه‌تعطیل محسوب می‌شود نیز مصرف برق روندی افزایشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه عدد مصرف به ۶۹ هزار و ۹۱ مگاوات در حالی رسید که این عدد سال گذشته و در همین بازه زمانی ۶۷ هزار و ۶۴۸ مگاوات بود که رشد ۲ هزار مگاواتی را نشان می‌دهد. شب و روز گذشته از مجموع برق تولید شده در کشور هشت هزار و ۵۹۱ مگاوات آن توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شده است.

همه هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی باانرژی از طریق مراجعه به سایت www.ba-energy.ir و یا از طریق #۱۵۲۱* و یا تماس با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۷۵ به پویش باانرژی دسترسی داشته باشند.

در این پویش راهکارهای ساده و عملیاتی برای کاهش مصرف برق ارائه شده و همه راهکارهای مدیریت مصرف برای تک‌تک لوازم برقی خانگی توضیح داده شده است، به‌طوری‌که هم‌وطنان بتوانند بدون هزینه و یا با کمترین هزینه برای صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند.

هم‌وطنان با حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توانند وارد قرعه‌کشی‌های پویش باانرژی شوند.

جوایز پویش باانرژی شامل ۳۰۰ خودرو و میلیاردها تومان کمک‌هزینه خرید لوازم برقی و لوازم دیجیتال و بسته‌های اینترنت است که نخستین قرعه‌کشی آن در روز عید سعید غدیر انجام شد.

جوایز نخستین مرحله قرعه‌کشی شامل ۱۵ دستگاه خودرو، ۱۵۰ کمک‌هزینه خرید ۱۰۰ میلیون‌تومانی، ۱۵۰۰ کمک‌هزینه خرید ۱۰ میلیون‌تومانی و ۱۵ هزار کمک‌هزینه خرید یک‌میلیون‌تومانی و ۱. ۵ میلیون جایزه اپراتوری بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =