بیش از ۳ هزار امامزاده میزبان برنامه های دهه اول ماه محرم می شوند

غلامرضا عادل از حمایت از ۱۵۰ هیئت شاخص در تهران و دیگر استان‌ها خبر داد و گفت: امسال در دهه اول ماه محرم در بیش از ۳ هزار امامزاده مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در نشست صمیمی با وعاظ و مادحین کشوری که امروز ۱۱ تیرماه در محل امامزاده شیخ صدوق(ع) شهرری برگزار شد، گفت: با توجه به اهتمامی که نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت سیدالشهدا(ع) دارند، در آستانه ورود به ماه محرم، فرصت را مغتنم می دانیم و همه ساله در این ایام، نشست صمیمی با حضور بزرگوارانی که در عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) جریان ساز هستند برگزار می‌شود و رهنمودهایی که ارائه می شود چه در ایام ماه محرم و چه در دیگر ایام سال در بقاع متبرکه برای ما راهگشا بوده است.

عادل با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ مرکز افق در امامزادگان شاخص کشور اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی شاخص در ایام محرم در این مراکز که از نظر ظرفیت و پذیرش زائر از فضای قابل توجهی برخوردارند انجام می شود.

وی افزود: امسال در دهه اول ماه محرم در بیش از ۳ هزار امامزاده مراسم عزاداری برگزار می شود. هیئت های مذهبی در دهه اول ماه محرم در بیش از ۱۱۰۰ امامزاده اجرای برنامه دارند و در دیگر ایام سال نیز ۷۰۰ هیئت شاخص در بقاع متبرکه استقرار دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: از محل موقوفاتی که برای عزاداری امام حسین(ع) وقف شده در سال گذشته بیش از ۹ هزار هیئت مذهبی مورد حمایت قرار گرفتند. امسال نیز علاوه بر تقویت برنامه های بقاع متبرکه، حمایت از ۱۵۰ هیئت شاخص در تهران و استانها در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در ادامه برنامه های محرم، در ایام اربعین نیز بالغ بر ۳۵۰ موکب در مسیر زائران و مرزها در نظر گرفته شده است که گروه های جهادی و هیئت امنای امامزادگان در این مواکب به ارائه خدمات می پردازند. همچنین موکب هایی از سوی امامزادگان و سازمان اوقاف در اعتاب مقدس برپا می شود که ۷ هزار خادم افتخاری و ۹۰۰ مبلغ در کنار ذاکران و قاریان در این مواکب حضور دارند و به عشق سیدالشهدا(ع) برنامه های اربعین را پیش می برند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =