عرضه گوشت اسب توسط افراد سودجو در سنندج

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به عرضه گوشت اسب توسط افراد سودجو در سنندج هشدار داد: مصرف گوشت اسب غیربهداشتی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کامران زیباکردار کردستان از عرضه گوشت اسب توسط افراد سودجو در سنندج خبر داد و اظهار کرد: گزارشاتی نیز از شهرستان‌های سطح استان مبنی بر عرضه گوشت اسب دریافت شده که در حال بررسی موضوع هستیم. یقیناً با عاملان توزیع آن میان مردم، برابر قانون برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خریدار ۷۰ تخته فرش با رسیدجعلی دستگیر شد

وی با هشدار اینکه هر نوع کشتار اسب و توزیع گوشت‌های حاصله، تحت هر عنوان، غیر مجاز و غیر بهداشتی است، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم که فریب اطلاعات برخی افراد سودجو مبنی بر تشویق و ترغیب خرید را نخورند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با بیان اینکه این نوع دام‌ها در اماکن کاملاً غیر بهداشتی کشتار شده و گوشت آنها بدون هیچگونه نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی توزیع می‌شود، افزود: مصرف گوشت اسب می‌تواند خطر انتقال انواع مختلف بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مسمومیت‌های غذائی را به همراه داشته باشد.

وی خطاب به ورزشکاران تصریح کرد: این قشر عزیز مراقب باشند که گول برخی ادعاهای کذب مبنی بر اینکه مصرف گوشت اسب نیروزا و خاصیت زیادی را دارد، نخورند و تحت هیچ شرایطی این گوشت را مصرف نکنند.

زیباکردار تأکید کرد: همه مردم به منظور حفظ سلامتی جامعه، گوشت مصرفی خود را تنها از دام‌های کشتار شده در سطح کشتارگاه‌های مجاز دام و قصابی‌های پروانه‌دار که تحت نظارت بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی استان کردستان هستند، تهیه کنند. گوشت‌های عرضه شده با مهر دامپزشکی و برچسب لاشه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =