فشار دستگاه امنیتی اسرائیل بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس در غزه

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که بخش امنیتی رژیم صهیونیستی کابینه نتانیاهو را تحت فشار قرار داده تا با پیشنهاد آتش‌بس مطرح شده از سوی حماس موافقت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، همزمان با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در دوحه برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه، سرویس امنیتی اسرائیل، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را تحت فشار قرار داده است تا به دلیل تغییرات در محاسبات جنگ، به توافقی دست یابد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با بیان این مطلب، نوشت سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی می‌داند که دستاوردهای ادامه جنگ غزه بسیار ناچیز است و ممکن است منفی باشد.

یک منبع آگاه گفت مقام‌های سرویس اطلاعات موساد گفتند خوشبین هستند که کابینه نتانیاهو توافق پیشنهادی آتش‌بس را بپذیرد.

پیشتر وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست نوشته بود که پاسخ جنبش حماس به این پیشنهاد «سازنده بود و در را برای مذاکرات دقیق‌تر که منجر به توافق می‌شود باز می‌کند».

همچنین مقامات امنیتی اشغالگر تاکید کردند که پاسخ ارائه شده از سوی حماس «بهترین پیشنهاد ارائه شده تاکنون» بوده و بر اساس آنچه رسانه‌های عبری گزارش کرده‌اند، این مقامات آن را «پایه‌ای برای حرکت به جلو» توصیف کرده‌اند.

مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه از امروز جمعه در دوحه، پایتخت قطر با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا از سر گرفته شد.

«دیوید بارنیا» رئیس سرویس جاسوسی موساد نیز امروز برای شرکت در این مذاکرات به دوحه سفر کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه با اعزام هیاتی به دوحه برای مذاکره مستقیم با حماس موافقت کرد.

اما مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مسوولان این رژیم احتمال داد که این مذاکرات ماه‌ها زمان ببرد.

این منابع گفتند، «در حالی که پاسخ حماس امیدی را برای میانجی‌ها ایجاد کرد اما مسائل متعددی وجود دارند که باید حل‌وفصل شوند و این کار زمان می‌برد.»

از سوی دیگر، وبسایت واللا به نقل از یکی از مقامات صهیونیستی گزارش کرد نتانیاهو «اوفیر فالک» مشاور خود و رئیس موساد را برای ادامه مذاکرات اتش‌بس به دوحه فرستاده و رئیس شاباک و مسوولین پرونده اسرای صهیونیستی در این سفر غایب هستند.

واللا نوشت فالک در دوره‌های قبلی مذاکرات حضور نداشت و تیم مذاکره کننده او را از حضور در نشستی در دوره گذشته در قاهره منع کرده بودند. مشارکت فالک در این دور از مذاکرات آتش‌بس ناشی از شک و تردید او به تیم صهیونیستی مذاکرات است.

انتهای پیام

کد خبر: 1235876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =