غرق شدن کودک ۷ ساله در آب بندان بابل

یک کودک ۷ساله بابلی در آب‌بندان روستای آهنگرکلا غرق شد و جان باخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سه کودک از اهالی روستای آهنگر کلای بزرگ که در بخش گتاب بابل واقع شده است بدون اطلاع خانواده خود، در محدوده آب‌بندان ۷هکتاری روستای آهنگر کلا حضور یافتند که یک نفر از آنها غرق شد.

بیشتر بخوانید:

دزدان مادربزرگ اردبیلی دستگیر شدند + عکس

احمد رضا محسنی؛ دهیار این روستا گفت: پس از غرق شدن این کودک دو دوست دیگر وی به مادر این کودک اطلاع می‌دهند که وی در آب غرق شد.

به گفته وی، فاصله منزل کودک تا آب‌بندان حدود ۴۰۰ متر بود و همه همسایه‌ها به سرعت خود را به آب‌بندان رساندند و کودک را در حالی پیدا کردند که روی آب معلق بود.

دهیار روستای آهنگر کلای بزرگ افزود: با حضور اورژانس ۱۱۵ احیای این کودک در محدوده آب‌بندان آغاز شد که متاسفانه جواب نداد و بعد از اعزام به بیمارستان بابل هم احیای عرفان ۷ساله جواب نداد و وی جان باخت.

رمضانی؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل هم گفت: ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه روز گذشته تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی گرفته شد که پسر بچه ۷ ساله که به مدت نامشخصی در آب‌بندان روستای آهنگرکلا گتاب غرق شده بود توسط اهالی به بیرون آب کشیده شد. بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ پایگاه گتاب به محل حادثه اعزام شد و در طول مسیر کودک را از اهالی تحویل گرفت.

وی افزود: در لحظه تحویل، کودک هیچ گونه علائم حیاتی نداشت و نبض کاروتید قابل لمس نبود.

رمضانی گفت: بلافاصله طبق پروتکل احیای قلبی ریوی آغاز و با هماهنگی مرکز دیسپچ بیمار به بخش اورژانس بیمارستان آیت الله روحانی اعزام شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در بیمارستان نیز عملیات احیای قلبی ریوی کودک به مدت یک ساعت ادامه یافت ولی متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

در محدوده این آبندان چند تابلوی هشدار و "شناممنوع" نصب شده است.

"آببندان"؛ یک اکوسیستم آبی برای ذخیره سازی آب به منظور مصارف کشاورزی، تغذیه آب های زیرزمینی و آبزی پروری محسوب می شود و از دیدگاه بوم شناختی نیز به عنوان محل مناسب برای زیست پرندگان و حیات وحش، حافظ تنوع زیستی و ایجاد مناظر زیبا به شمار می رود.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل با دارا بودن ۲۰۷ آب بندان صدرنشین آب‌بندان ها در سطح شهرهای مازندران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =