جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/ پوستر چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد رونمایی شد

پوستر چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با شعار «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با نزدیک شدن به ۱۶ مردادماه، از پوستر چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد با شعار «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» رونمایی شد.

نهاد جهاددانشگاهی که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) از آن به‌عنوان یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی یاد می‌کنند، سابقه‌ای ۴۴ ساله در رصد مسائل و چالش‌های کشور و حل آن با اعتماد به توان متخصصان داخلی و تولید فناوری‌های پیشرفته موردنیاز دارد.

این نهاد پیشرو، همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکاء بر مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه به دنبال ارائه دانش، فناوری و تجاریسازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی موردنیاز آن باشد و با ایجاد یک زیست‌بوم نوآورانه و فناورانه درراه عزّت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور قدم بردارد.

در حال حاضر جهاددانشگاهی به ظرفیتی امیدبخش در جامعه تبدیل‌شده و در جایگاهی قرار دارد که توانمندی‌اش برای حرکت در مرز علم و تبدیل آن به فناوری‌های کاربردی در صنایع مختلف، به اثبات رسیده است و عموم مردم ایران اسلامی، می‌توانند از دستاوردهای آن در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و کشاورزی تا ارائه آموزش‌های تخصصی و اقدامات فرهنگی بهره‌مند شوند.

در چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی، شعار «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» همچنان محور فعالیت‌ها قرار گرفت و پوستر سالگرد با توجه به مفاهیم به کار گرفته‌شده در این شعار طراحی شد.

این پوستر در جهاددانشگاهی واحد هنر طرحی شده است که گرافیست و طراح پوستر فوق با ارایه توضیحاتی در رابطه با مفاهیم، نمادها و نشانه‌های مستتر در طراحی پوستر چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی گفت:در شعار سه کلید واژه اصلی(ایمان، امید و جوانان) معیار ایده پردازی قرارگرفته و به‌جای استفاده از فونت از خوشنویسی برای عنوان سالگرد بهره گرفته‌شده است.

در هنر خوشنویسی، دو اصل صفا و شان اهمیت بسزایی دارد که فقط در خط اساتید خوشنویسی مشهود است، که استفاده از خوشنویسی این دو اصل را با سایر ارزش‌های هنری همراه خواهد کرد.

همچنین فونت‌هایی که به‌عنوان خط نستعلیق استفاده می‌شوند جدایی از اینکه این دو اصل را ندارد، در برخی موارد ایرادات اجرایی فونت لطمه به ارزش بصری پوستر می‌زند.

نکته دیگر اینکه استفاده از هنرهای تذهیب و نگارگری در این پوستر با رویکردی جدید، علاوه بر آنکه خود بالیدن و بهره بردن از دریای عظیم هنرهای ایرانی-اسلامی است، به‌نوعی رابطه‌ای میان میراث گذشتگان و دستاوردهای امروزه را بیان می‌دارد.

در این پوستر، خوشنویسی و نقوش ترکیبی جدید و جسورانه، را می‌سازند و مفاهیم ایمان و امید را به شکلی دیگر بیان می‌کنند.

در این پوستر نقوش گیاهی، از کنار شعار رویش می‌کنند و تمامی ساقه‌ها از یک ساقه منشعب می‌شود و به شمسه به‌عنوان نمادی از خورشید، نور و امید روییده شده‌اند.

خوشنویسی و نقوش به شکلی کارشده‌اند که جزئی از کاشی‌کاری باشند که نوعی وحدت بصری در بافت و جنس مواد تشکیل دهند.

بافت این نقوش نزدیک به کاشی هستند ولی از محیط کاشی خارج‌شده‌اند تا نوعی فضای رؤیایی و تفکیک‌شده به پوستر بدهد. انگار نقوش جان دارند و به حیات و رویش خود مشغول‌اند.

نقوش گیاهی اجراشده، نگارشی جدید از نقوش هستند تا فضای پوستر را به عصر حاضر نزدیک‌تر کند و درعین‌حال، ارتباطی بین هنرهای ایرانی-اسلامی برقرار سازد.

بر اساس تأکید گرافیست و طراح این پوستر، رنگ‌های استفاده‌شده در پوستر و نقوش گیاهی، تماماً رنگ‌های اصلی و فرعی هویت بصری جهاد هستند.

گفتنی است، مراسم چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و معرفی جهادگران نمونه امسال ۱۶ مردادماه، هم‌زمان با سالروز تشکیل این نهاد برگزار می‌شود.

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/ پوستر چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد رونمایی شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1237358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =