تعرفه واردات موبایل اعلام شد

عضو هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل از تعرفه جدید تلفن همراه در ورودی گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا قربانی عضو هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان موبایل در برنامه رادیو اقتصاد گفت: حقوق ورودی گمرک‌ حاصل از جمع دوتا عدد که نخست حقوق و عوارض گمرکی و دیگری سود بازرگانی است محاسبه می شود زمانی که کالا از طریق مسافری وارد کشور می‌شود سود بازرگانی آن ضربدر ۲ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دلیل افزایش ناگهانی قیمت موبایل چه بود؟

او افزود: حقوق و عوارض گمرکی برای تمامی ورودی‌های گوشی یکسان است ولی آن چیزی که تغییر می‌کند سود بازرگانی می‌باشد و این سود بازرگانی زمانی که ضربدر دو می‌شود جمع آن حقوق ورودی خواهد شد.

قربانی گفت: سال قبل گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار جمع و حقوق عوارض گمرکی آن ۱۵ درصد برای رویه تجاری بود، در کمسیون ماده ۱ همیشه قبل سال با تشکیل جلسه عوارض گمرکی و سود بازرگانی را برای سال جدید محاسبه می‌کند متاسفانه امسال حقوق و عوارض تلفن همراه بالای ۶۰۰ لار نه تنها اول سال تعیین نشد بلکه تا ۲۰ خرداد به طول انجامید، این تعرفه قرار بود چندین برابر افزایش یابد.

او بیان کرد: باید به موقع تعرفه گوشی تلفن همراه اطلاع رسانی می‌شد که متاسفانه انجام نشد بالای ۶۰۰ دلار برای گوشی‌های غیر از برند اپل ۲۸ درصد تعرفه تجاری مشخص شد.

قربانی گفت:گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار از روز گذشته به تعرفه سال قبل به ۱۵ درصد برگردد و رویه مسافری این‌گوشی‌ها ۳۰ درصد شد.

کد خبر: 1237728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =