مقصر قطعی آب برخی از نقاط شهر زاهدان مشخص شد

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان گفت: سرقت‌های مکرر کابل‌های برق چاه های آب آشامیدنی، باعث برهم خوردن نظم تامین و توزیع آب در مخزن شهر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مرتضی نورا بیان کرد: روند ترمیم کابل‌های سرقت شده، فرآیند زمان بری بوده که در همین زمان قابل توجه و به جهت خاموش شدن چاه، مقدار آب قابل استحصال از آن چاه از دست رفته و در مجموع، میزان ذخایر آب آشامیدنی در مخزن شهر زاهدان کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:

عاملان شهادت ۲ مامور پلیس در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

وی با اشاره به زیان‌های مادی تعمیرات مجدد چاه و احتمال بروز خسارت های فرآتر از سرقت کابل به چاه، گفت: از نظر نظم الکتریکی و نیز کارکرد الکتروپمپ یک برنامه متداول در حال اجراست که سرقت کابل می‌تواند باعث اختلال در چاه و یا گاها سوختگی الکتروپمپ آن شود که در نتیجه هزینه تعمیر آن بسیار بالا بوده و زمان بسیار زیادی برای استحصال آب، از دست می رود.

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از روند سرقت کابل های برق، بیان کرد: خوشبختانه دادستان و شورای تأمین شهرستان، همکاری های لازم جهت شناسایی و دستگیری سارق و سارقین را داشته‌اند که به زودی به دست قانون و عدالت سپرده می شوند.

وی بیان کرد: از همه مردم می‌خواهیم با توجه به مشکلاتی که باعث تولید و گاها توزیع آب در شهر زاهدان به سبب همین سرقت کابل های برق چاه ها می شود، هر گونه گزارش و شناسایی از سارقان یا خریداران مرتبط با این موضوع را کاملا محرمانه به پلیس ۱۱۰، واحد ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان یا شماره ۱۲۲ و یا به حراست شرکت آب و فاضلاب استان ارائه دهند.

نورا به سارقان و خریداران کابل های برق چاه‌های آب آشامیدنی هشدار داد که با پیگیری های انجام شده بزودی شناسایی و تحویل مقامات انتظامی و قضایی خواهند شد و امور آب و فاضلاب هرگز از حقوق قانونی خود کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =