جشنواره شعر بشارت دانشگاه آزاد خوزستان در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره شعر بشارت دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در دومین سال برگزاری به صورت بین المللی در دو بخش شعر عربی فصیح و شعر عربی محلی برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی افروس با اشاره به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در استان خوزستان این جشنواره اختصاص به شعر عربی در مدح امام الزمان(عج) و فرهنگ مهدویت اختصاص دارد که به نام شعر بشارت نامگذاری شده است.

وی افزود: این جشنواره در دومین سال برگزاری خود به صورت بین المللی در دو بخش شعر عربی فصیح و شعر عربی محلی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در دو سال گذشته شاهد حضور گسترده شعرایی از کشورهای عراق، سوریه، اردن، بحرین، یمن و لبنان در کنار شعرای استان خوزستان بودیم که فضای جشنواره را با اشعار پرمحتوای و زیبای خود زینت بخشیده و در گسترش فرهنگ مهدویت هم دربین دانشگاهیان و هم عامه مردم بسیار تاثیرگذار بودند.

افروس با بیان اینکه مفاهیم بسیار باارزش و عمیق موجود در زیارت جامعه کبیره می تواند در صورت های ادبی اشعار این جشنواره مورد استفاده قرار گیرد و هم از حیث محتوی و هم از حیث فنی و ادبی اشعار را غنا بخشیده و متحول سازد، گفت: این موضوع در اولین جلسه هماهنگی اعضای کمیته تخصصی این جشنواره در استان خوزستان که با حضور تعدادی از شعرای برتر جشنواره سال گذشته تشکیل شد، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد موضوعات و عناوین تعدادی از قصیده ها از مفاهیم و اصطلاحات بسیار زیبای زیارت جامعه کبیره الهام گرفته و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باتوجه به تخصصی بودن این جشنواره در بحث شعر عربی یادآور شد: در زمینه های تبلیغ، جذب پشتیبان، انجام خدماتی مانند طراحی پوستر، هماهنگی و همکاری در برگزاری پیش رویداد های متعددی که مقرر شد در سطح استان خوزستان به ویژه در شهرهای عربی انجام شود، دانشجویان حضور پر رنگی خواهند داشت.

افروس متذکر شد: این امر نیز ماه گذشته در جلسه ای با حضور دبیران کلیه نهادهای دانشجویی (کانون های فرهنگی، هیات مذهبی و انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی) و فعالان فرهنگی و اعضای کمیته تخصصی جشنواره و حضور معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه ازاد اسلامی واحد اهواز بررسی شد و راهکارهای ضروری مورد تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: الحمد الله در سال گذشته جوایز قصاید برتر نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیر داشت. قبول اشعار به زبان عربی محلی نیز باعث افزایش محسوس و چند برابری شاعران شرکت کننده بود.

وی تاکید کرد: امسال در نظر داریم علاوه بر افزایش پیش رویدادها داخلی و تکرار آنها در ماه های منتهی به تاریخ اختتامیه جشنواره، در کشور عراق به ویژه شهر های بصره و عماره که اصالتا شاعرخیز هستند نیز پیش رویداد های را برگزار کنیم تا بخش خارجی جشنواره نیز رونق بیشتر داشته باشد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =