راه‌اندازی رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از تصویب و ایجاد رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

سید محمد مهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از دزفول در رابطه با تصویب و ایجاد رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی افزود: به دنبال تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده در ماه‌های اخیر، با تأمین امکانات و نیازهای اولیه برای راه‌اندازی رشته فوریت‌های پزشکی و بازدید نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این امکانات، توانستیم مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت برای راه‌‎اندازی این رشته پرطرفدار را اخذ نماییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: بیش از ۳۱ سال از تاسیس رشته کارشناسی پرستاری و ۱۷ سال از تاسیس رشته کارشناسی مامایی در واحد دزفول می‌گذرد و در سال‌های اخیر به دلیل حساسیت و سختگیری وزارت بهداشت، امکان تصویب رشته‌های جدید علوم پزشکی و پیراپزشکی در واحد دزفول فراهم نبوده و لذا علی‌رغم وجود متقاضیان تحصیل در این رشته‌های پرطرفدار، بسیاری از دانشجویان منطقه برای تحصیل به شهرهای دیگر می‌رفتند که موجب نگرانی و دغدغه خانواده‌ها شده بود.

صافی تصریح کرد: با توجه به اعلام مسئولین دانشگاه علوم پزشکی دزفول، نیاز به نیروی بومی دانش‌آموخته در رشته فوریت‌های پزشکی در شهرستان دزفول بسیار مشهود است و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بتواند مسئولیت خود را در پرورش نیروی متخصص در این رشته مهم انجام داده و بخشی از این کمبود را مرتفع نماید.


وی تصویب دانشکده سلامت را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برشمرد و یادآور شد: درحال حاضر بر اساس نیاز آمایشی منطقه و اقبال اجتماعی موجود، پیگیر ایجاد رشته‌های جدید علوم پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته کارشناسی ارشد پرستاری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هستیم که مورد موافقت اولیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

صافی در پایان از حمایت‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول، تلاش‌های همکاران دست‌اندرکار واحد، از جمله معاونت آموزشی، مهارتی، اساتید و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی، و پیگیری‌های ویژه رییس دانشکده پرستاری و مامایی و مدیر گروه پرستاری که در تاسیس رشته جدید نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی نمود.

خبرنگار: مهسا عزیزی
انتهای خبر/

کد خبر: 1238701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =