پیش بینی بورس یکشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳

بازار سهام امروز (شنبه) روز اسفناکی را سپری کرد و با ریزش سنگین امروز، شاخص کل به مرز دو میلیون واحد رسید و بازار در آستانه از دست دادن مرز دو میلیون واحد قرار گرفت. پیش بینی بورس فردا چه خواهد بود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سهام امروز نیز با ریزش شدید شاخص کل و هم‌وزن به کار خود پایان داد. فشار فروشندگان در پی التهاب‌های این‌روزهای منطقه و پس از ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مانند روز گذشته بر بازار غلبه داشت و شاخص کل به مرز دو میلیون واحد رسید.

بیشتر بخوانید:

تزریق پول بورس را نجات خواهد داد؟

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با ریزش ۶۱ هزار و ۷۰۵ واحد به دو میلیون و شش هزار واحد نزول کرد و در یک قدمی از دست دادن دو میلیون واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱۹ هزار و ۸۸۸ واحد به ۶۳۷ هزار واحد ریزش کرد.

نمای پایانی بورس امروز، با سرخی ۹۷ درصدی بازار به رنگ سرخ در آمد. در پایان معاملات امروز تنها سه درصد نمادهای بازار معادل ۱۹ نماد با رنگ سبز بر روی تابلو نقش بستند.

ارزش معاملات خرد امروز بازار به چهار هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز به ترتیب متعلق به نمادهای فملیف فزر و فولاد بود. همچنین نمادهای فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل داشتند.

بازار سرمایه امروز وضعیت بسیار نامساعدی داشت؛ به طوری که یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ خود را سپری کرد. در این شرایط که شاخص کل به سطح مهم دو میلیون واحد رسیده، بعید به نظر می‌رسد که بازار فردا بتواند این سطح را حفظ کند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فردا هم روند نزولی بازار ادامه دار باشد، اما در معاملات یکشنبه از شدت آن کاسته شود. با توجه به قرار گرفتن اکثر سهام بازار و شاخص‌ها در محدوده‌های حمایتی، در صورتی که فردا شاهد بازگشت تقاضا به بازار نباشیم، باید گفت که افت بازار سرمایه همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

حداقل انتظاری که در این شرایط از متولیان بازار وجود دارد، انجام اقداماتی مانند کاهش دامنه نوسان است تا حداقل اندکی از زیان سهامداران جبران شود.

کد خبر: 1238842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =