۳ باند کلان قاچاق سوخت در بوشهر منهدم شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از انهدام ۳ باند کلان قاچاق سوخت و توقیف ۳ فروند شناور در سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۱۶۳ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اکبر پورات صبح امروز در نشست بررسی عملکرد بخش امنیتی، انتظامی و مرزی استان بوشهر با اشاره به برقراری امنیت پایدار در استان اظهار داشت: در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی استان امنیت کامل برقرار بوده و هیچ مشکلی تاکنون گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید:

باند سارقان حرفه‌ای شرق تهران منهدم شد

وی با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگی لازم برای برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی و اعزام زائرین استان به عراق انجام شده است، گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائرین مراسم اربعین حسینی ۱۸۸ موکب در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۵ موکب تأیید شده‌اند.

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به انتقال تدارک و امکانات لازم به عراق برای استقرار موکب‌ها گفت: از این تعداد، ۷ موکب در مرز شلمچه، ۶۵ موکب در ورودی‌های استان تا قبل از مرز شلمچه و ۷۳ موکب در کشور عراق ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه از کاهش سرقت در ۴ ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش سرقت و حدود ۶۰ درصد افزایش کشفیات سرقت در استان ثبت شده است.

وی بوشهر را از جمله استان‌های امن کشور نام برد و با اشاره به تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به حوزه زیرساخت امنیتی و انتظامی گفت: از این میزان اعتبار ۲۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن پرداخت شد که در احداث ساختمان یگان امداد شهر برازجان، ساختمان ایکس ری ایستگاه بازرسی جاده‌ای شهید صلاحی دشتستان، ایستگاه راهور میدان حر شهر بوشهر، بازسازی، تعمیر و تجهیز کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی و مرزبانی در سطح استان هزینه شده است.

پورات، اجرایی شدن دستورالعمل جلوگیری از صید ترال و تصمیم‌گیری رفع موانع توقیف شناورهای صید صنعتی فانوس ماهیان، احیای ۱۵ هزار فرصت شغلی، رونق مشاغل مرتبط با سواحل و شیلات را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تقویت زیرساخت و افزایش ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر استان از برطرف شدن مشکل جامعه صیادان در زمینه تمدید مجوز فعالیت قایق‌های صیادی خبر داد و بیان کرد: طرح شناسنامه‌دار کردن قایق‌های بدون هویت در راستای ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به تردد دریایی در سواحل استان و اجرا طرح افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی تا حداکثر ۱۵۰ اسب بخار در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه به‌صورت روزانه و مستمر شناسایی اتباع بیگانه و طرد آنان انجام می‌شود، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و بیان کرد: ۷ طرح عملیاتی مبارزه با انواع قاچاق کالا و سوخت اجرا شد و با انجام ۷ عملیات مشترک استانی و خارج از استان در راستای دستورالعمل اقدام مشترک نیروهای مسلح، انواع کالا و سوخت قاچاق کشف شد.

پورات از انهدام ۳ باند کلان قاچاق سوخت با توقیف ۳ فروند شناور و کشف ۱۶۳ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: کشفیات سوخت قاچاق در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =