بازطراحی سامانه‌های مکاتبات و تعاملات نظام اداری دانشگاه آزاد اسلامی

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح جزئیات جدیدی در نظام تحول اداری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بهره‌مندی بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت های نیروی انسانی پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح تحولی در نظام اداری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بهره‌مندی حداکثری از توانمندی‌های کارکنان خدوم این دانشگاه با رعایت رفاه و آسایش آنان گفت:‌ خوشبختانه با عنایت پروردگار، زحمات هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی و کارکنان، تعداد دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی با یک رشد قابل توجهی مواجه شده است و این دانشگاه در نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر۲۶ هزارکارمند فعال در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول خدمت هستند، افزود:‌ نسبت تعداد کارکنان این دانشگاه به دانشجویان در سطح کشور یک به ۵۰ است ولی به دلایلی این نسبت در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی متوازن نیست و امروز در تعدادی از واحدها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، لذا با توجه به اینکه در برخی دیگر از واحد ها تعداد نیروهای بالقوه بیشتر از سقف مورد نیاز است، می توان از ظرفیت آنها در سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بهره گرفت.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:‌ حسب دستور و تدبیر ریاست دانشگاه و بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه و راه کنش‌های سامانه سپاری، چابک سازی و هوشمند سازی ساختار تشکیلاتی، فرایندها و نظام مدیریتی با رویکرد افزایش یکپارچگی بهره وری، موضوع مکاتبات اداری و اصلاح فرایندها و باز مهندسی نیروی انسانی در دستور کار معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه قرار گرفت، لذا مقرر شد نسبت به طراحی و استفاده از سامانه‌ای هوشمند در راستای اهداف مذکور اقدام شود که موضوع تعاملات و ارتباطات سازمانی نیروها با فرایندهای اجرایی و عملیات اداری را پشتیبانی کند، در همین راستا سامانه جدید مکاتبات و سامانه ایمیل پایه (رایانامه) در شرف بهره برداری بوده که تسریع و تسهیل کننده جریان پاسخگویی به مکاتبات و درخواست‌های مخاطبین ( دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی) در سطح دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

جاوید با اشاره به مزایای راه اندازی سامانه «ایمیل پایه» افزود :‌ راه‌اندازی این سامانه کمک می‌کند تا از ارجاعات و مراجعات غیرضروری دانشجویان و ارباب رجوع جلوگیری کنیم و سرعت پاسخگویی به سؤالات و درخواست های آنان از طریق ایمیل (رایانامه)تسریع شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح و اجرای فرایندهای نظام تحول اداری را از اول شهریورماه سال جاری اعلام کرد و در تشریح تدابیر اتخاذ شده به منظور بهره‌مندی از توان کارکنان بدون جابه جایی آنان در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این طرح بدیع که برای اولین بار در نظام آموزش عالی کشور اجرا می شود، مشاغل در سطح دانشگاه به دو دسته مشاغل پیشخوان و مشاغل پشتیبان تقسیم بندی می شوند. در مشاغل پیشخوان کارکنان طبق روال گذشته به صورت حضوری پاسخگوی نیازهای دانشجویان و سایر مراجعه کنندگان خواهند بود. اما در مشاغل پشتیبان این ظرفیت با توجه به ماهیت خدمات و فعالیت هایی که وجود دارد، همکاران در یک واحد دانشگاهی به صورت غیرحضوری پاسخگوی سوالات ، درخواست ها و مکاتبات واحدهای دیگر که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند خواهند بود. به عنوان مثال کارمندی در واحد مبدا بدون حضور فیزیکی در واحدی دیگر، به عنوان پشتیبان، پاسخگوی سؤالات و مکاتبات تخصصی درخواست های مراجعه کنندگان در واحد مقصد خواهد بود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که محل کار همکاران در مشاغل پشتیبان تغییر نخواهد کرد، بلکه آنها صرفاً از راه دور و از طریق مکاتبات اداری جدید همچون سامانه ایمیل پایه به واحدهای دیگر ارائه خدمات خواهند کرد و درصورت لزوم برای هماهنگی بیشتر، این کارکنان می توانند با واحد مقصد جلسات حضوری داشته باشند.

جاوید با تأکید بر اینکه بحث‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌هایی از این قبیل که امکان انجام آنها توسط مشاغل پشتیبان وجود داشته باشد از طریق سامانه ایمیل پایه و سایر مکاتبات اداری میسر خواهد شد، اظهار کرد:‌ کلیه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی در طرح «ایمیل پایه» دارای ایمیل خواهند بود و از این طریق با یکدیگر ارتباط خواهند داشت.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت:‌ به زودی دستورالعمل‌های اجرایی لازم در ارتباط با این موضوع ابلاغ و اطلاع رسانی لازم صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =