خواص روغن دم اسب در طب سنتی

روغن دم اسب از نظر طب سنتی دارای طبع سرد و خشک است. از این روغن برای طراوت و شادابی پوست می‌توان استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گیاه دم اسبی بذر ندارد و به وسیله قارچ‌ها رشد می‌کند. ساقه گیام دم اسبی به رنگ سبز و یا قرمز است و ریشه این گیاه سبز و نازک هستند و با دم اسب شباهت دارند.

گیاه دارویی دم اسب حاوی ویتامین‌ها از جمله ویتامین C، E، B و K، فولات، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، کلروفیل، روی، مس و منیزیم است که این مواد خواص دم اسبی را سبب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی از ریزش مو، موها را از بین خواهد برد!

دم اسب یک گیاه دارویی بدون بذر با ساقه سبز یا قرمز است که به وسیله قارچ‌ها رشد می‌کند. این گیاه ریشه‌های سبز و نازکی دارد که شبیه دم اسب است. گیاه دم اسب دارای ترکیبات مفید متعددی از جمله ویتامین‌های C ،B، E و K، فولات، پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، مس و کلروفیل است. از نظر طب سنتی روغن دم اسب دارای طبع سرد و خشک است و کالری آن در ۱۰۰ گرم ۷۶۵ است.

از این روغن برای طراوت و شادابی پوست میتوان استفاده کرد. همچنین برای تقویت و جلوگیری از شکنندگی ناخن ها بسیار موثر است. به این صورت که چند قطرهاز این روغن را بر روی ناخن ها بچکانید تا خشک شود.

این روغن خواص ضد میکروبی دارد و غنی از آنتی اکسیدان است. افرادی که از اضافه وزن رنج میبرند با استفاده از این روغن می‌توانند خود را لاغر کنند. همچنین روغن دم اسب برای بهبود و درمان عفونت های ادراری مناسب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =