طرز تهیه بورانی کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل داشتن فیبر فراوان برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. این کلم را به شیوه‌های مختلف می‌شود تهیه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کلم بروکلی که با نام گل کلم سبز و گل کلم بروکلی هم شناخته می شود یکی از انواع سبزیجات مفید و پر فایده از خانواده کلم است که با سبزیجات شناخته شده ای مثل کلم برگ ، گل کلم و کلم بروکسل در یک خانواده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

دلیل مفید بودن بروکلی برای لاغری و زیبایی

کلم بروکلی متعلق به کشور ایتالیا می باشد.کلم بروکلی برای لاغری عالی است چرا که در یک فنجان آن تنها ۳۱ کالری انرژی موجود است.

بورانی کلم بروکلی یک غذای ایرانی خوشمزه و پر خاصیت است که می توانید به عنوان پیش غذا یا همراه با غذا سرو کنید.

برای تهیه این بورانی می توانید از دستور پخت های مختلفی استفاده کنید. در اینجا دو روش ساده و پرطرفدار را به شما معرفی می کنم:

روش اول:

مواد لازم:

۲۰۰ گرم کلم بروکلی

۲ حبه سیر

۱/۲ پیمانه ماست

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

کلم بروکلی را به گلهای کوچک تقسیم کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بپزید. سیر را رنده کنید و با ماست، روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید.

کلم بروکلی پخته شده را آبکش کنید و به مخلوط ماست اضافه کنید. بورانی را به خوبی مخلوط کنید و به دلخواه با نان یا سبزیجات سرو کنید.

روش دوم:

مواد لازم:

۲۰۰ گرم کلم بروکلی

۲ حبه سیر

۱/۲ پیمانه گردو

۱/۴ پیمانه کشمش

۱/۴ پیمانه آب

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

کلم بروکلی را به گلهای کوچک تقسیم کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بپزید. سیر را رنده کنید و با گردو، کشمش، آب، روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. کلم بروکلی پخته شده را آبکش کنید و به مخلوط گردو اضافه کنید.

بورانی را به خوبی مخلوط کنید و به دلخواه با نان یا سبزیجات سرو کنید. می توانید از ماست چکیده یا ماست یونانی نیز برای تهیه این بورانی استفاده کنید.

اگر دوست دارید بورانی شما طعم تندتری داشته باشد، می توانید از فلفل قرمز یا فلفل پاپریکا استفاده کنید. می توانید از سبزیجات دیگری مانند هویج یا نخود فرنگی نیز در این بورانی استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =