ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی/شیوه‌نامه رسیدگی به شکایات فراخوان جذب اعضای هیات علمی اعلام شد

مرکز جذب و امور اعضای هیات علمی و نخبگان وزارت بهداشت شیوه نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایات فراخوان جذب اعضای هیات علمی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز جذب و امور اعضای هیأت علمی و نخبگان وزارت بهداشت شیوه نامه اجرایی نحوه رسیدگی به شکایات فراخوان جذب اعضای هیأت علمی را اعلام کرد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای که به رؤسای کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده، این شیوه نامه را ابلاغ کرده است: «پیرو بخشنامه شماره /۵۰۰/۸۵۴۱ د مورخ اول بهمن ماه ۱۴۰۲ معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی، به آگاهی می‌رساند:

با توجه به تغییر ترکیب کارگروه بررسی مستندات علمی – حرفه‌ای متقاضیان جذب هیأت علمی، مطابق بخشنامه شماره /۵۰۰/۱۳۵۳ د مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ معاون آموزشی، بدینوسیله شیوه نامه اجرایی ثبت اعتراضات و نحوه بررسی و تکمیل فرآیند مذکور در سامانه جذب اعضای هیأت علمی، جهت بهره برداری ارسال می‌شود. خواهشمند است دستور فرمائید در اجرای دقیق موارد ذکر شده اهتمام ویژه و نظارت خاص صورت پذیرد.»

در این شیوه نامه آمده است:

۱- طبق ماده ۸ و ۱۲ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهلت متقاضیان برای اعتراض به نتایج آرا هیات‌های اجرایی و مرکزی جذب ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ (کتبی، پیامکی و ایمیل) خواهد بود.

دبیرخانه هیأت اجرایی جذب می‌بایست ضمن ابلاغ رأی به داوطلب، قابل تجدید نظر بودن رأی، مرجع تجدید نظر کننده بعدی و مهلت قانونی جهت اعتراض به رأی را (از طریق سامانه اعلام نتایج) به داوطلبان اعلام کند.

کلیه کاربران سامانه جذب دانشگاه‌ها / دانشکده‌ها مکلفند به محض اعلام وصول مکتوب اعتراض از سوی داوطلبان، موضوع را در پرونده الکترونیکی ایشان ثبت و سپس فرآیند مربوطه را دنبال کنند.

۲- طبق ماده ۱۱ دستورالعمل مذکور مدت رسیدگی به شکایات و اعلام نظر توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه حداکثر یک ماه است. ترکیب کارگروه بررسی شکایات عملاً شامل ۲ الی ۴ نفر متخصص مرتبط به تفکیک و تناسب رشته‌های علوم پایه و بالینی که قبلاً طی مکاتبه شماره /۵۰۰/۱۳۵۳ د مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۶ این معاونت معرفی شده و ابلاغ عضویت آنان صادر شده است، است.

دانشگاه موظف است پس از تکمیل فرآیند و تصمیم گیری مجدد در هیأت اجرایی جذب، فرم امتیازدهی و صورتجلسه هیأت اجرایی جذب جدید را در سامانه جذب بارگذاری کند. بدیهی است تکمیل فرآیند رسیدگی به شکایات در هیأت اجرایی جذب دانشگاه و ثبت مستندات در سامانه، لازمه طی مراحل بعدی شکایت در هیأت‌های مرکزی و عالی جذب است.

همچنین لازم به ذکر است قبل از تعیین تکلیف اعتراضات به شیوه اعلام شده، کاربر دانشگاه نمی‌تواند و نمی‌بایست پرونده فرد منتخب دانشگاه را از طریق سامانه به هیأت مرکزی جذب ارسال کند.

۳- چنانچه پس از دریافت پاسخ مکتوب دانشگاه، متقاضی قانع نشده و به رأی صادره مجدداً معترض باشد، می‌تواند اعتراض خود را طبق فرم پیوست (مشروط به ضمیمه کردن پاسخ کتبی دانشگاه به نتیجه اعتراض اولیه) تکمیل و به صورت حضوری و یا از طریق ایمیل heyatelmi@behdasht.gov.ir به وزارت بهداشت ارسال کند.

پس از دریافت فرم اعتراض، موضوع در کمیته بررسی شکایات وزارت متبوع و نهایتاً هیأت مرکزی جذب مطرح شده و نتیجه به صورت مکتوب به اطلاع دانشگاه مربوطه و ذینفع رسانده خواهد شد.

لازم به ذکر است چنانچه مستندات مربوط به بررسی اولیه اعتراض (پاسخ دانشگاه) ضمیمه نباشد. در مرکز امور هیأت علمی بررسی نخواهد شد.

۴- طبق ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، در صورتیکه داوطلب نسبت به رأی صادره از سوی هیأت مرکزی جذب معترض باشد، می‌تواند در مهلت مقرر (۲۰ روز) اعتراض خود را به دبیرخانه هیأت عالی جذب و یا مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت (حضوری یا الکترونیکی) ارائه کرده و تقاضای بررسی مجدد کند.

شکایت داوطلب در هیأت عالی در صورتی قابل رسیدگی خواهد بود که مراحل تجدید نظر قبلی (ماده ۲۰ و ۲۱) طی شده باشد.

هیأت عالی جذب می‌تواند به عنوان عالی‌ترین مرجع نسبت به آرا صادره در هر مرحله رسیدگی و اصدار رأی کند.

نظر هیأت عالی در هر مرحله قطعی و لازم الاجرا است.»

این شیوه نامه از سوی دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت به مدیران مربوطه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =