سیب در رژیم کتوژنیک مفید است یا خیر

سیب خوراکی یکی از مشهورترین و سالم‌ترین میوه‌های روی زمین محسوب می‌شود که به علت  داشتن ویتامین‌های مختلف از مصرف آن از سوی پزشکان توصیه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیب یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین میوه هاست، بیش از ۷۵۰۰ گونه از این میوه ی خوشمزه در طبیعت وجود دارد و به رنگ های سیب قرمز، سیب سبز و سیب زرد یافت می شود.در مورد خواص سیب یک عبارت معروف وجود دارد: «خوردن روزانه یک سیب ما را از دکتر بی‌نیاز می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

پوست میوه‌ها واقعا سرطان‌زا هستند؟

کمک به گوارش، جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند اختلالات معده، سنگ کیسه‌ی صفرا، یبوست، اختلالات کبد، کم‌خونی، دیابت، بیماری‌های قلبی، روماتیسم، اختلالات چشم، انواع سرطان و نقرس از فواید سیب است. سیب در رفع ضعف و درمان دیسانتری (اسهال همراه با خون) نیز مؤثر است. همچنین از ابتلا به پارکینسون و آلزایمر جلوگیری می‌کند. کمک به سلامت دندان و پوست نیز از دیگر فواید این میوه‌ی کم‌نظیر است.

یکی از مشهورترین و سالم‌ترین میوه‌های روی زمین محسوب می‌شود. منشأ سیب آسیای مرکزی است. سیب مقدار زیادی فیبر، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف دارد. این میوه بسیار سیرکننده است و کالری کمی دارد. بنابراین یک گزینه‌ی عالی به‌عنوان میان وعده به شمار می‌رود. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن سیب برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد. می‌توانید با سیب خام اسموتی و آب‌میوه‌ درست کنید.

یک سیب بزرگ ،۱۰٫۳ میلیگرم ویتامین C دارد که به ترتیب ۱۴% و ۱۱% از میزان مورد نیاز روزانه ویتامین C برای زنان و مردان را تامین می کند.یک سیب بزرگ حدود ۱۲۰ واحد بین المللی ویتامین A است که تقریبا ۵ و ۴ % میزان دریافت روزانه ویتامین A برای زنان و مردان را تشکیل می دهد.

سیب در رژیم کتوژنیک

سیب در رژیم کتوژنیک به مقدار کم مجاز است، اما به دلیل کربوهیدرات نسبتاً بالایی که دارد، باید در مصرف آن احتیاط کرد.

یک سیب متوسط (۱۸۲ گرم) حاوی حدود ۱۹٫۵ گرم کربوهیدرات خالص است. در رژیم کتوژنیک، میزان مصرف کربوهیدرات به طور کلی به حدود ۵۰ گرم در روز محدود می شود، بنابراین یک سیب می تواند بخش قابل توجهی از سهمیه کربوهیدرات روزانه شما را مصرف کند.

با این حال، سیب ها همچنین منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. یک سیب متوسط حاوی حدود ۴٫۴ گرم فیبر، ۸٫۴ میلی گرم ویتامین C و ۱۹۵ میلی گرم پتاسیم است.

اگر رژیم کتوژنیک را دنبال می کنید و می خواهید سیب بخورید، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

مصرف خود را محدود کنید: به یک سیب کوچک یا نصف سیب متوسط در روز پایبند باشید.

آن را با غذاهای دیگر ترکیب کنید: سیب را با پروتئین یا چربی سالم مانند پنیر، کره بادام زمینی یا آجیل میل کنید تا به تعادل سطح قند خون و افزایش سیری کمک کند.

زمان مصرف خود را انتخاب کنید: سیب را به عنوان میان وعده بعد از ظهر یا قبل از غذا میل کنید، زمانی که احتمال کمتری برای ایجاد اختلال در حالت کتوز شما وجود دارد.

کربوهیدرات های کلی خود را ردیابی کنید: حتماً کربوهیدرات های موجود در سیب را به همراه سایر کربوهیدرات های دریافتی در روز خود محاسبه کنید.

در پایان می‌توان گفت که سیب در رژیم کتوژنیک توصیه نمی شود و در رژیم کتوژنیک، سیب به دلیل محتوای بالای قندهای طبیعی (کربوهیدرات) و اثرات آن بر قند خون، معمولاً توصیه نمی‌شود. به جای سیب، مصرف میوه‌های کم‌کربوهیدرات مانند توت‌ها پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =