۹۵ همت فروش برای واحدهای فناور پارک‌های علم و فناوری در سال ۱۴۰۲

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: میزان فروش واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری وزیر علوم تأکید کرد: پارک‌های علم و فناوری با هدف حمایت جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان و تبدیل فناوری به محصول در حال حاضر میزبان بیش از ۱۳۳۶۰ هسته و واحد فناور هستند و سعی می‌کنند با استفاده از ظرفیت‌های خود و ارائه خدمات آموزشی، توانمندسازی و مشاوره‌ای و حمایت‌های مالی و تسهیلاتی موجب رشد و بالندگی این شرکت‌ها شوند و محصولات فناورانه مورد نیاز کشور تولید شود.

وی افزود: کمک به تجاری‌سازی و تسهیل ورود به بازارهای محصولات فناورانه و توسعه بازار شرکت‌ها و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و سکوی فروش محصولات فناورانه نیز از اقدامات برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: محاسبه نهایی فروش این شرکت‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ فروش واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۹۵ همت و صادرات آن‌ها بیش از ۴۸۰ میلیون دلار بوده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: رشد چشمگیر درآمد شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور نشان‌دهنده بلوغ بیش از پیش آنهاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =