جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال مهدوی در گیلان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برگزاری سومین جشنواره انتخاب کتاب سال مهدوی به صورت بین المللی در گیلان خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب برنامه های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: در سال جدید ماموریتی که بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان قرار داده شد، جشنواره انتخاب کتاب سال مهدوی است که در دو سال گذشته این جشنواره در استان گیلان برگزار شد که در سال اول به صورت ملی و سال دوم به صورت بین المللی با مشارکت دانشمندانی از کشورهای اسلامی و بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی که در حوزه دین پژوهی و مسئله موعود کار کرده بودند، ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ اثر فاخر فرهنگی علمی و از نویسندگان مطرح کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید که مورد داوری قرار گرفت و در روز برگزاری اختتامیه جشنواره، به منتخبین جوایز ویژه‌ای اهدا شد.

ملکی چوبری با اشاره به اینکه بخش زیارت جامعه کبیره هم به این جشنواره اضافه شده است تصریح کرد: این ماموریت به استان گیلان سپرده شده که در جشنواره انتخاب کتاب سال مهدوی؛ زیارت جامعه کبیره نیز مورد توجه قرار گیرد در این راستا انتخاب کتاب سال امامت را هم در دستور کار خود قرار داده و گستره کاری خود را افزایش داده ایم. یعنی آثار مربوط به وجود مبارک امام زمان (عج) و حضرات معصومین (ع) نیز شامل جشنواره ما می شود.

ملکی چوبری با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره بخش ویژه جشنواره امامت و مهدویت در دوره چهارم است، گفت: مضامین این دعا، یک دوره امام شناسی است که بسیاری از بزرگان راجع به زیارت جامعه کبیره نیز شرح های مختلفی دارندو این اساتید در این مورد، کتب متعددی را تحریر کردند و در واقع یکی از محاسن جشنواره امامت و مهدویت، پرداختن به زیارت جامعه کبیره است که هم به لحاظ سندی، دعای بسیار وثیقی است و هم به لحاظ معنوی مضامین عالی در آن آمده است و امید است بتوانیم در قالب این جشنواره در معرفی هر چه بیشتر این زیارت به جامعه و مردم کوشا باشیم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه جشنواره انتخاب کتاب سال مهدوی بین المللی است تاکید کرد: دبیرخانه و ستاد اجرایی جشنواره بدلیل بین المللی بودن آن باید با قدرت و قوت بیشتری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: جهت افزایش هر چه بیشتر مخاطبان این جشنواره، جلسات مختلفی و مستمری با مجموعه و رؤسای دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه اهل البیت (ع)، دانشگاه ادیان، جامع المصطفی قم و جامع المصطفی بغداد برگزار شد همچنین با دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان و دانشگاه قم نیز نشست‌هایی برگزار شد و انتظار داریم که انشالله امسال به لحاظ تعداد مخاطب از اقشار مختلف، مخاطبین قابل توجهی داشته باشیم.

ملکی چوبری با اشاره به همکاری همه جانبه کانون های دانشجویی با ستاد برگزاری جشنواره، خاطر نشان کرد: در این دوره از برگزاری جشنواره، دانشجویان نقش به سزایی در برگزاری جشنواره دارند و بخش عظیمی از کارها به دانشجویان کانون های دانشجویی محول شد بطوری که در امور اجرایی جشنواره، صفر تا صد آن توسط دانشجویان با هدایت و نظارت مجموعه حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال مهدوی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به عنوان یکی از فاخرترین برنامه‌ها خواهد بود و با توجه به برنامه‌های موفقی که در دو سال گذشته داشتیم و درهر دو سال برگزاری جشنواره موفق به کسب عنوان جشنواره برتر در کشور شدیم به همین دلیل برگزاری این جشنواره برای گیلان دارای اهمیت به سزایی است و همه دانشگاه‌های استان این جشنواره را می‌شناسند و با کلیات این جشنواره آشنایی دارند و انشاالله ما بتوانیم گام های موثر و بهتر را در جهت تبیین معارف مهدوی و امامت و تمدن نوین اسلامی که یکی از عمده مباحثی است که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به آن اشاره دارند، در جامعه برداریم.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =