جشنواره بین المللی شعر «سرو» در پایتخت مقاومت جهان اسلام برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جشنواره بین المللی شعر «سرو» در پایتخت مقاومت جهان اسلام برگزار می شود؛ گفت: دیار حاج قاسم سلیمانی در چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت میزبان جشنواره بین المللی شعر «سرو» است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در نخستین دوره جشنواره امامت و مهدویت جشنواره شعر سرو به صورت ملی برگزار شد، اظهار کرد: از سال دوم جشنواره شعر سرو به صورت بین المللی برگزار شد که آیین اختتامیه در در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.

وی ادامه داد: هم زمان با جشنواره بین المللی شعر سرو؛ از دوره دوم جشنواره «سرو قامتان» ویژه دانش آموزان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد. جشنواره سرو قامتان عصر جدیدی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی گشود و موجب شد بسیاری از استعدادهای ارزشمند در زمینه شعر مقاومت شناسایی و کشف شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دوره سوم جشنواره امامت و مهدویت؛ در کنار کارهای هنری و فرهنگی؛ بر فعالیت های علمی نیز تاکید شد لذا ما علاوه بر سومین جشنواره بین المللی شعر سرو و دومین جشنواره ملی شعر سرو قامتان؛ نخستین همایش سیره و زندگی امام حسین(ع) و نشاط معنوی را برگزار کردیم که اختتامیه هر سه رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت برگزار شد.

منظری توکلی با بیان اینکه جشنواره شعر سرو با محورهای مختلف از فضایل و شخصیت امام حسین(ع) و شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود یادآور شد: آثار فاخر و متنوعی به دبیرخانه این جشنواره رسید و از ۵ قاره جهان آثار دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی شعر سرو در راستای شناخت و ترویج آموزه های دینی از طریق برنامه های فرهنگی و هنری و علمی فاخر برگزار می شود گفت: بر این اساس برنامه ریزی شد در سراسر کشور برنامه هایی در قالب جشنواره امامت و مهدویت برگزار شود تا همه دلداگان اهل بیت در قالب این برنامه ابراز ارادت به ساحت ائمه کنند.

منظری توکلی با اشاره به اینکه کرمان از استانهای فعال و پیشتاز در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت بوده است افزود: ما به عنوان برنامه برتر انتخاب و تجلیل شدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سرو در ادبیات نشانه مقاومت و آزادگی است افزود: افتخار ماست که در پایتخت مقاومت جهان اسلام جشنواره شعر سرو را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته؛ آثار فراوانی به جشنواره های شعر سرو؛ سرو قامتان و نخستین همایش سیره و زندگی امام حسین(ع) و نشاط معنوی ارسال شد گفت: بیش از ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه برنامه های ما در کرمان ارسال شد و عده زیادی از دانش اموز و دانشجویان و اندیشمندان در برنامه های ما شرکت کردند.

منظری توکلی با تاکید بر اینکه امسال چهارمین جشنواره بین المللی شعر سرو و سومین جشنواره ملی شعر سرو قامتان ویژه دانش آموزی را در کرمان میزبانی خواهیم کرد افزود: وجه تمایز برنامه های امسال ما علاوه بر پرداخت سیره امام حسین(ع) و شهدای مقاومت؛ زیارت جامعه کبیره است و امید داریم آثار ارزشمند و ماندگاری در قالب این جشنواره ها درباره زیارت جامعه کبیره تولید شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از رونمایی پوستر چهارمین جشنواره بین المللی شعر سرو در سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید سلیمانی کرمان با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین زنگی آبادی مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان، معاونان و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و دبیران کانون های فرهنگی و هنری دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی شعر سرو و سومین جشنواره ملی شعر سرو قامتان در رفسنجان برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =