چرا نمایشگاه رصتا باید ادامه پیدا کند؟/ روایت تهیه‌کننده تلویزیون از بازار ایده‌پردازی که در مصلی برپاست

سعید مرادی، تهیه‌کننده و عضو مجمع رصتا، از تحولات و نوآوری‌های جدید نمایشگاه رصتا در سومین دوره آن می‌گوید. با روند مردمی شدن و تمرکز بر هوش مصنوعی، رصتا به یک پلتفرم کلیدی برای ارتقاء کیفیت و تعامل در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر تبدیل شده است. 

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سعید مرادی به عنوان تهیه‌کننده سینما و تلویزیون این روزها مشغول ساخت سریال «چرخ گردون۲» که روزهای پایانی تصویربرداری‌اش را می‌گذراند و به زودی به آنتن شبکه دو سیما خواهد رسید. او همچنین عضو مجمع رصتاست و درباره سومین دوره نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و مردمی شدن آن، گفت‌وگویی انجام داد.

او صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: نمایشگاه رصتا به عنوان یک رویداد رسانه‌ای و نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، در این دوره به سمت مردمی شدن حرکت کرده است. هدف اصلی از این تغییر رویکرد، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر میان پلتفرم‌ها و مخاطبان است. این تعامل، این امکان را می‌دهد تا به‌طور مؤثرتری نیازها و انتظارات مردم را شناسایی شوند و پلتفرم‌ها و خلاقیت‌های جدیدی که در این فضا مطرح می‌شوند نیز بهتر شناسانده شود. از طرفی، با توجه به بازاری که ایجاد شده، امکان تبادل اطلاعات و فروش محصولات نیز فراهم است که به رشد و توسعه صنعت رسانه کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پلتفرم‌ها و استعدادهای جوان در این نمایشگاه معرفی می‌شوند، تأکید کرد: در این دوره از نمایشگاه، شاهد حضور استارتاپ‌های جدید و پلتفرم‌های نوآور هستیم که در زمینه‌های مختلف از جمله شبکه نمایش‌خانگی و فضای مجازی فعالیت می‌کنند. یکی از اتفاقات جدید که به نوعی دستاورد ارزشمند این دوره هم به حساب می‌آید، هوش مصنوعی است؛ که به واسطه آن، قابلیت‌های جالبی را برای تحلیل و تولید محتوا ارائه می‌دهد. همچنین، استعدادهای جوانی که با ایده‌های نوین وارد عرصه شده‌اند، توانسته‌اند توجه زیادی را جلب کنند و فرصت‌های جدیدی برای خلاقیت و نوآوری فراهم کنند.

این تهیه‌کننده و عضو مجمع رصتا همچنین خاطرنشان کرد: توجه به هوش مصنوعی و برخی از دستاوردهای دیگر، به ما کمک می‌کند تا پاسخ مناسبی به انتقاداتی که ممکن است نسبت به ضرورت برگزاری این نمایشگاه وجود داشته باشد، بدهیم. استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود فرآیند تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی نیازهای مخاطبان کمک کند،که در نهایت به ارتقای کیفیت محتوا و خدمات رسانه‌ای منجر خواهد شد. همچنین، با ایجاد قابلیت‌های جدید برای تعامل مستقیم و تبادل نظر میان تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان، شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود که به تقویت ارتباطات و توسعه صنعت رسانه کمک می‌کند.

او به میدان دادن به حضور صنوف مرتبط و کانون‌های تهیه‌کنندگان و مجریان در نمایشگاه رصتا اشاره و آن را تحسین کرد. سعید مرادی در ادامه افزود: میدان دادن به حضور صنوف مرتبط و کانون‌های تهیه‌کنندگان و مجریان در نمایشگاه رصتا، نشان‌دهنده اوج بالندگی و بلوغ ساترا در برگزاری سه دوره نمایشگاه و مدیریت بر فضای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است. روزهایی که صحبت می‌شد که ساترا ممکن است عرصه را بر بخش خصوصی تنگ کند، امروز با برگزاری این نمایشگاه‌ها و بسیاری از امتیازات دیگر، به دنبال گستردگی فضای رسانه و میدان دادن به بخش خصوصی فرهنگ کشور است. این تغییرات به وضوح نشان‌دهنده تعامل و همکاری بیشتر میان بخش‌های مختلف صنعت رسانه است که به نفع همه طرفین خواهد بود.

وی درباره اینکه چرا باید نمایشگاه رصتا همچنان ادامه پیدا کند و چه ضرورتی دارد قدرتمند در این میدان، باقی بماند، تأکید کرد: نمایشگاه رصتا در سه دوره گذشته نشان داده که به عنوان یک رویداد مهم در عرصه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، نقش بسیار مؤثری در ایجاد ارتباطات و تبادل اطلاعات دارد. این نمایشگاه به واسطه معرفی پلتفرم‌ها و ایده‌های جدید، و همچنین فراهم کردن فضایی برای تعامل میان تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان، به ارتقای کیفیت صنعت رسانه کمک کرده است. به نظر من، ادامه برگزاری این نمایشگاه و قدرت‌مند بودن آن در میدان عمل، ضروری است تا بتوانیم به نیازهای متغیر و روزافزون مخاطبان پاسخ دهیم و همچنین به رشد و توسعه پایدار این صنعت کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =