ظرفیت بالای استان فارس در اماکن ورزشی

رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه در بحث اماکن ورزشی این استان از ظرفیت بالای برخوردار است، گفت: با توجه به چهار فصل بودن استان فارس این استان می‌تواند محل مناسبی برای تشکیل اردوهای های تیم های ملی و همچنین تیم های باشگاهی در رشته های ورزشی مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ محمد یزدان پناه رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفتگویی اختصاصی در خصوص برگزاری رقابت‌های ورزشی دانشگاهی گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا بیشتر فعالیت های ورزشی را بصورت مجازی انجام می‌دهیم و مسابقات ورزشی مختلف مانند؛ دارت، شطرنج، آمادگی جسمانی و... را بصورت آنلاین برگزار کرده ایم.

وی در خصوص برگزاری کلاس ها گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان فارس خصوصاً شهر شیراز، ما اساس کار را به برگزاری کلاس های غیر حضوری گذاشتیم و کلاس های مربوط به تربیت بدنی و رشته های ورزشی را نیز به صورت آنلاین و ارسال کلیپ از طرف دانشجویان برگزار کردیم.

یزدان پناه با بیان اینکه امسال ویروس کرونا اجازه برگزاری مسابقات و پیاده کردن برنامه ها را نداد، گفت: در سال های گذشته همیشه مسابقات درون واحدی، درون استانی ولیگ کشوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شد و ما مسابقات را در ٣٢ رشته ورزشی در سطح استان برگزار می‌کردیم و همین عامل باعث حضور پر رنگ و قدرتمند تیم های دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات کشوری می‌شد.

رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: با رویکرد جدیدی که آقای دکتر لشگری در پیش گرفته اند و همچنین با فعال شدن بخش شورای تخصصی ورزش در استان ها، بحث حمایت از ورزش دانشگاهی کلید خورد و باعث اهمیت بیشتر به فعالیت های ورزشی این مجموعه بزرگ گردید.

وی افزود: ما نیز مطابق بخش نامه و اهداف سازمان، شورای ورزش سازمان را تشکیل داده ایم و اولین فعالیت خود را به برگزاری رقابت‌های ورزشی مختلف مثل؛ تیراندازی، دارت، فوتسال و... در روز بصیرت و در تاریخ ٩ دی، تحت عنوان یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده ایم. همچنین در روز سیزدهم دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از طرف شورای تخصصی ورزش در سطح استان فارس، پیاده روی در دانشگاه ها را بر اساس پروتکل های بهداشتی ترتیب داده ایم.

یزدان پناه کم بودن اعتبارات مالی دانشگاه آزاد را امری طبیعی دانست و گفت: با توجه به اینکه کشور هم اکنون از لحاظ اقتصادی در فشار است و خیلی از مشاغل امروزه از کار ایستاده و خوابیده اند، دانشگاه آزاد نیز از این شرایط مستثنی نیست و انشاالله پس از نابودی هرچه زودتر این بیماری اوضاع اقتصادی کشور رو به بهبود خواهد رفت و فعالیت های ورزشی نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

رئیس شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در بحث اماکن ورزشی استان فارس خصوصاً شهر شیراز از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: سالن پوریای ولی شهر شیراز به عنوان محل برگزاری رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا در اسفند ماه سال جاری انتخاب شده است که به همین منظور ما دور برگشت مسابقات هندبال لیگ برتر بزرگسالان مردان کشور را در این سالن برگزار کردیم تا بتوانیم برای هرچه بهتر برگزار کردن رقابت های جهانی آماده شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سالن ها و اماکن ورزشی دانشگاه آزاد در استان فارس از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند و باتوجه به چهار فصل بودن استان فارس، این استان مکان بسیار مناسبی برای تشکیل اردو های تیم های ملی و همچنین تیم های باشگاهی در رشته های ورزشی مختلف خواهد بود. و جدی گرفتن این مسئله در نهایت به سود کشور خواهد بود زیرا باعث کار آفرینی بیشتر و جلوگیری از خارج شدن ارز از ایران می‌شود. /انتهای پیام

کد خبر: 1085643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =