برخی در لباس مشاوره به آقای رئیسی فقط به فکر حزب و جناح خود هستند

به رئیس جمهور منتخب توصیه می‌کنم با بهره‎گیری از مشاوره افراد خدوم و متخصص در حوزه‌های مختلف که یکی از الزامات کار افرادی است که مسئولیت‌های کلان را بر عهده می‌گیرند، از این نکته غافل نشود که برخی از افراد گاهی در لباس همراهی حاضر می‌شوند، اما بیش از خدمت به مردم به فکر خود یا جناح فکری و حزبی هستند که به آن تعلق خاطر دارند.

محسن پرویز، رییس انجمن قلم ایران و یکی از اعضای شورای عالی کتاب رسانه ملی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی‌های دولت کارآمد بیان کرد: تمام مسئولان در جمهوری اسلامی باید این دو نکته را مدنظر داشته باشند تا به نحو احسن بتوانند خدمت کنند؛ اول تعهد و سپس تخصص، لذا اگر قرار باشد یک مسئول تعهد داشته اما تخصص کافی نداشته باشد به طور حتم کارآیی لازم را نخواهد داشت و همینطور اگر تخصص داشته اما بدون تعهد باشد، ممکن است متخصصانه تصمیماتی بگیرد که به اساس ماجرا لطمه وارد کند، زیرا تصمیماتی که برحسب ظاهر و برپایه تخصص فرد گرفته شده اما چون متعهدانه و در جهت تقویت انقلاب و جمهوری اسلامی نبوده، باعث ایجاد لطماتی در این مسیر شده است.

این نویسنده سپس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک وزارتخانه تاثیرگذار و مهم است که به شکل‌گیری تفکر جامعه کمک می‌کند، افزود: با توجه به اینکه نیاز به دقت کافی در انتخاب افراد در این سمت وجود دارد، وزیر فرهنگ دولت کارآمد باید متخصص و متعهد باشد، اگر چه بعضی از روسای جمهور گذشته اهمیت کمتری به این حوزه داده‌اند، اما نباید فراموش کرد که وزارت ارشاد یک وزارتخانه مهم و تاثیرگذار در سطح خود است.

وی ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: متاسفانه ما در یکی از دولت‌های گذشته شاهد این موضوع بودیم که رئیس جمهور زمانی که می‌خواست وزرا را معرفی کند، هنگامی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید، به طور خلاصه  بیان کرد که به هرکسی این حوزه را پیشنهاد دادیم نپذیرفت و بلاجبار این فرد را برای این وزارتخانه انتخاب کردیم و این یعنی از همان ابتدا تیر خلاص را به فعالیت‌های وزرات فرهنگ و ارشاد زد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب مردم باید توجه کافی به موضوعات فرهنگی داشته باشد و با بهره گیری از مشاوره کارشناسان امین فردی را انتخاب کند که تخصص کافی و نیز تعهد لازم را داشته باشد، بیان کرد: باور من  که در در حوزه فرهنگ کار کرده‌ام این است که فرد منتخب، باید مشتاق خدمت در این حوزه باشد و مقبولیت نسبی بین اهالی فرهنگ و هنر داشته و به خدمت رسانی شناخته شده باشد. علاوه برآن تلاش کند با انتخاب همکاران شایسته، دیگر شاهد وضعیت کم‌کاری‌هایی اخیر نباشیم.

پرویز توصیه‌هایی نیز برای رئیس دولت سیزدهم داشت و اظهار کرد: به آقای رئیسی توصیه می‌کنم با بهره‎گیری از مشاوره افراد خدوم و متخصص در حوزه‌های مختلف که یکی از الزامات کار افرادی است که مسئولیت‌های کلان را بر عهده می‌گیرند، از این نکته غافل نشود که برخی از افراد گاهی در لباس همراهی حاضر می‌شوند، اما بیش از خدمت به مردم به فکر خود یا جناح فکری و حزبی شان هستند که به آن تعلق خاطر دارند و طبیعتا باید این نکات را در تصمیم گیری و بهره‌مندی از مشاوره افراد در نظر داشت.

رئیس انجمن قلم ایران در خاتمه افزود: من معتقدم تمام کسانی که آقای رئیسی را دوست دارند باید دعا کنند که ایشان همان رویه و سلامت نفسی که نمود آن را در تبلیغات انتخاباتی و مناظرات شاهد بودیم و تاکنون نیز داشته‌اند، حفظ کنند و با پشت‌گرمی به حضور کثیر مردم که از هر مسئول خادم و دلسوزی پشتیبانی می‌کنند، بتوانند اقدامات مهمی انجام دهند.

لازم به ذکر است؛ محسن پرویز (متولد ۱۳۴۲) از نوزده ‌سالگی و زمانی که به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت، داستان‌نویسی را شروع کرد، او بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. «با پرستوهای مهاجر»، «عکسی در آیینه دلم»، «زائران دیار زخم»، «قاب عکس‌های روی دیوار»، «معلم خودمانی»، «بوی گل، بوی او»، «عبدالله»، «دیگر از پرستوها خبری نیست»، «یک روز در باغ زندگی» و «آن روز در کنار تو» از جمله آثار او هستند.

پایان پیام/

کد خبر: 1100676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =