وزیر اقتصاد باید دغدغه رفع مشکلات معیشتی را داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی کشور به نحویست که وزیر اقتصاد آینده باید بدون اتلاف وقت و در کوتاه ترین زمان مشکلات مربوط به معیشت و درآمد مردم را حل کند.

محمد علیپور؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی های وزیر اقتصاد در دولت آینده گفت: با توجه به اینکه در حوزه اقتصادی و معیشت مشکلات زیادی داریم وزیر اقتصاد نباید فرد حزبی و جناحی بوده و حتما باید اشرافیت کامل به مباحث اقتصادی داشته باشد.

وی یادآور شد: دولت آقای روحانی عمدتا در انتخاب وزرا ملاحظات سیاسی و جناحی را در نظر گرفته بود تا اینکه مسائل تخصص و کارشناسی را اولویت قرار دهد از این رو هم خود وزیر آسیب میبیند و هم اثربخشی کافی در حوزه خود را نخواهد داشت.

وی افزود: وزیر اقتصاد باید یک فرد دانشگاهی و تخصص اقتصاد داشته باشد تا علاوه بر درک درست از مفاهیم اقتصادی بتواند راه کارهای مناسب ارائه دهد و از همه مهم تر باید تعامل خوبی با کمیسیون اقتصادی مجلس داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی بسیار خوب و متخصصی در کشور داریم که بهره مندی از نظرات این کارشناسان باید مدنظر وزیر اقتصاد باشد و مهم تر از همه باید دلسوز مردم بوده و دغدغه اصلی اش رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد که در این صورت کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حمایت تام خود را از چنین وزیری خواهد داشت تا بتوان با در کنار هم بودن بر مشکلات غلبه کنیم.

علیپور تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور به نحویست که وزیر اقتصاد آینده باید بدون اتلاف وقت و در کوتاه ترین زمان مشکلات مربوط به معیشت و درآمد مردم را حل کند و سکان دار خوبی برای وزارت اقتصاد باشد.

پایان پیام/

کد خبر: 1101871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =