آزادکاران ایران از ریو تا توکیو

امید به موفقیت تیم کشتی آزاد ایران در المپیک مانند همیشه نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ آزادکاران کشتی ایران در شرایطی عازم رقابتهای المپیک توکیو می‌شوند که نسبت به المپیک گذشته به نظر میرسد از شانس کمتری برای موفقیت برخوردار باشند. حداقل روی کاغذ با مقایسه عناوین المپین های کشتی آزاد در دو المپیک اخیر، کفه ترازو از لحاظ اسم و رسم به شدت به سوی المپین های ریو سنگینی میکند. در اینجا به مقایسه عناوین آزادکاران ایران در دو المپیک اخیر می‌پردازیم:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی با یک طلا، یک نقره و دو برنز جهان، المپین ایران در ریو بود که با چهار عنوان جهانی به مراتب در قیاس با رضا اطری نماینده کشورمان در توکیو با توپ پرتر و دست بالاتر عازم المپیک شد. اطری طلای آسیا را در کارنامه دارد.

۶۵ کیلوگرم: کم آوازه ترین آزادکار ایران در المپیک ریو میثم نصیری بود که از قضا او نیز روی کاغذ در زمان اعزام عنوان دار تر از مرتضی قیاسی نماینده ایران در توکیو بود. نصیری با طلای آسیا و قیاسی با برنز آسیا المپین های ایران در دو المپیک اخیر محسوب میشوند.

۷۴ کیلوگرم: حسن یزدانی المپین طلایی ایران در المپیک ریو با داشتن نقره جهان عازم ریو شد که او نیز در قیاس با مصطفی حسین خانی المپین ایران در توکیو دست بالاتر را داشت. حسین خانی برنز جهان را در کارنامه دارد.

۸۵ کیلوگرم: تنها وزنی که روی کاغذ اوضاع کشورمان در قیاس با المپیک ریو بهتر به نظر میرسد همین وزن است. حسن یزدانی دارنده طلای المپیک و دو طلای جهان امید اول کاروان ایران در توکیو محسوب میشود و با دست بالاتر نسبت به علیرضا کریمی نماینده ایران در ریو عازم المپیک میشود. کریمی جوان در زمان اعزام به المپیک تنها برنز جهان را در کارنامه خود میدید.

۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی با دو طلا و دو برنز جهان و سابقه حضور در دو المپیک، نماینده ایران در ریو بود که در مقایسه با محمدحسین محمدیان المپین ایران در توکیو به مراتب عنوان دار تر و پرآوازه تر بود و روی کاغذ شانس بیشتری داشت. محمدیان برنز جهان و طلای آسیا را در کارنامه دارد.

۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی با طلای المپیک لندن و نقره جهان در کارنامه، عازم ریو شد و به مراتب نسبت به امیرحسین زارع کشتی گیر جوان کشورمان در توکیو، از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردار بود. امیرحسین زارع طلای امیدهای جهان را یدک میکشد.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کشتی کشورمان در المپیک توکیو، امیدواریم گوش شکسته های کشتی آزاد ایران مدالهای طلا، نقره و برنز المپیک قبل را تکرار کنند و دست پر از آوردگاه توکیو خارج شوند.

انتهای پیام/

گزارش از محمدمعین ملکی

کد خبر: 1104224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =