آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی بین روسیه و اوکراین است

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مقامات واشنگتن برای ایجاد جنگ بین روسیه و اوکراین لحظه شماری می‌کنند. 

فاطمه علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به مناقشه بین روسیه و اوکراین اظهار کرد: در حال حاضر روسیه به ارسال کمک‌های نظامی غرب و آمریکا به اوکراین برای تجهیز کردن این کشور معترض است.

وی افزود: روسیه عضویت اوکراین در ناتو را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. بنابراین مقامات مسکو با تهدید نظامی یا تحریم این کشور، در واقع قصد قدرت‌نمایی برای غرب را نیز دارد. 

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره علل ترس روسیه از اوکراین بیان کرد: این کشور از اعلام استقلال استان‌های شرقی و همجوار با اوکراین نگران است.

وی با اشاره به اینکه آغاز تنش بین روسیه و اوکراین به سال‌های گذشته بر می‌گردد، ادامه داد: اوکراین بعد از فروپاشی جماهیر شوروی درگیر تنش‌های داخلی و دو قطبی سازی در طیف‌های سیاسی شد و در نهایت این کشور به شرقی و غربی تبدیل شد.

علیزاده اضافه کرد: ساکنین اوکراین شرقی خواستار پیوستن به روسیه هستند و اوکراین غربی تمایلات غرب‌گرایی دارند و در تلاش هستند با عضویت در ناتو به تقابل با شرق بپردازند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: روسیه از قدرت گرفتن اوکراین و اتحاد این کشور با اروپا هراس دارد و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با ایجاد جنگ روانی مانع از رسمیت بخشی به اوکراین در اروپا شود.

روسیه قصد اشغال اوکراین را ندارد

عیلزاده درباره اتهامات بین‌المللی وارد شده به روسیه مطرح کرد: کشورهای غربی و آمریکا همواره روسیه را متهم می‌کنند که این کشور جدایی طلبان شرقی خود را سرکوب می‌کند یا به جدایی طلبان اوکراین کمک های نظامی می‌کند. البته این موضوعات از سوی مقامات روسیه بارها تکذیب و رد شده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به تحلیل‌های کارشناسان بین‌المللی اظهار کرد: به نظر می‌رسد روسیه قصد حمله نظامی به اوکراین و اشغال خاک این کشور را ندارد چرا که به فکر عواقب بین المللی آن است.

وی ادامه داد: روسیه در تلاش است تا دولت مرکزی اوکراین را وادار کند تا با برگزاری رفراندوم در استان‌هایی که مردمان آنها اهل روسیه هستند، این مناطق را به روسیه برگرداند.

به گفته علیزاده؛ عضویت اوکراین در ناتو مناقشه بین این کشور و روسیه را چندین برابر می‌کند و از سوی دیگر غرب نیز برای دامن زدن به این اختلافات، برای عضویت اوکراین در ناتو مشتاق است.

آمریکا به دنبال تضعیف روسیه است

وی ادامه داد: رسانه‌ها تلاش دارند تا حمله نظامی روسیه به اوکراین را قطعی نشان دهند. در نتیجه این رسانه‌ها ضمن ایجاد نگرانی بین مسئولان و مردم اوکراین، چهره روسیه را نیز در افکار عمومی خدشه دار می‌کنند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به نقش آمریکا در مناقشه بین روسیه و اوکراین بیان کرد: آمریکا به به طریقی می‌خواهد از اتحاد چین و روسیه جلوگیری کند. بنابراین در این مسیر از ایجاد جنگ نیز هراسی ندارد.

علیزاده با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ افزونی بین روسیه و اوکراین است، گفت: مقامات واشنگتن برای ایجاد جنگ بین این دو کشور لحظه شماری می‌کنند. 

این فعال دانشجویی درباره علل تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تشریح کرد: آمریکا قصد دارد روسیه را کشوری بدون قدرت اقتصادی در شرق نشان دهد که توان معادله سازی در عرصه‌های بین‌الملل را ندارد و اصل‌ترین متحدد آن یعنی چین را نیز از میدان قدرت اقتصادی خارج کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =