شرایط استفاده دانش‌آموختگان برتر فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه اعلام شد

شرایط استفاده دانش‌آموختگان برتر فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه شامل تحصیل در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و مشغولیت تمام وقت در یک شرکت دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی و فناور بر اساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دانشگاه» می‌توانند از تسهیلات خدمت نظام وظیفه بهره‌مند شوند.  

هر دانش‌آموخته دانشگاهی در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی که در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به فعالیت باشد، با رعایت شرایطی می‌تواند از تسهیلات خدمت نظام وظیفه بهره‌مند شود. این شرایط برای شرکت‌ دانش‌بنیان شامل؛ داشتن اظهارنامه مالیاتی برای شرکت دانش‌بنیان مشغول به کار و فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان شرکت بر اساس اطلاعات اظهارنامه مالیاتی است.

دانش‌آموخته‌ای می‌تواند از تسهیلات خدمت نظام وظیفه استفاده کند که بیش از سه سال از تاریخ دانش‌آموختگی وی در کشور و ۶ سال در خارج از کشور نگذشته باشد. همچنین لازم است فرد به صورت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان مورد نظر مشغول به کار باشد و حداقل برای ۶ ماه اخیر، سابقه بیمه پرداختی در شرکت داشته باشد.  

امتیازهای مورد نظر برای بهره‌مندی از تسهیلات این شیوه‌نامه (حدنصاب امتیازهای مورد نیاز) در جدول زیر آمده است؛

مقطع دانش‌آموختگی

فعالیت‌های علمی

فعالیت‌های فناورانه

مجموع امتیاز مورد نظر

کارشناسی

دست کم ۲۵ امتیاز

دست کم ۹۰ امتیاز

دست کم ۱۴۰

کارشناسی ارشد

دست کم ۷۰ امتیاز

دست کم ۹۰ امتیاز

دست کم ۱۸۰

دکتری تخصصی

دست کم ۹۰ امتیاز

دست کم ۹۰ امتیاز

دست کم ۲۲۰

شرط استفاده از تسهیلات نظام وظیفه برای دانش‌آموختگان کارشناسی

دانش‌آموختگان دوره کارشناسی هم در صورتی که عضو موسسان شرکت دانش‌بنیان (عضو اولین دوره هیئت مدیره شرکت) یا مدیر عامل فعلی آن باشد و همچنان در شرکت فعالیت تمام وقت داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات خدمت نظام وظیفه بهره‌مند شوند.

همچنین متقاضی باید دانش‌آموخته کارشناسی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور شامل؛ دانشگاه‌های اصفهان، آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات تهران)، تبریز، تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، هنر تهران، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی مشهد باشد.

دانشجویان دوره دکتری تخصصی که از پیشنهاد رساله خود با موفقیت دفاع کرده باشند، نیز مشمول مزایای این شیوه‌نامه می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =