ایلان ماسک وعده یک شبکه اجتماعی جدید را داد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در توییت‌های روز شنبه خود فاش کرد که به طور جدی به ساخت یک پلت‌فرم شبکه اجتماعی جدید است.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ماسک در ادامه توییتر خود نوشت: توییتر شبیه به میدان یک شهر عمومی عمل می‌کند و عدم رعایت اصول آزادی بیان، اساسا دموکراسی را در این شبکه اجتماعی تضعیف می‌کند.

ماسک این صحبت را در پیرو یک نظرسنجی از کاربران توییتر گفت که در آن پرسیده شده بود آیا فکر می‌کنند این شبکه اجتماعی به اصل آزادی بیان پایبند است یا خیر و جالب اینکه بیش از 70 درصد از پاسخ دهندگان به «نه» رای دادند.

او قبل از شروع نظرسنجی اعلام کرده بود که پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود و از کاربران خواسته بود که با دقت رای بدهند.

تعارض ماسک و توییتر

تعارض ماسک با توییتر به سال‌ها قبل برمی‌گردد که با ارسال یک پست در توییتر به مشکل بزرگی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خورد. 

در آگوست 2018، ماسک در توییتی به نظر عادی اعلام کرد که می‌خواهد تسلا را به ازای هر سهم ۴۲۰ دلار واگذار و این شرکت را خصوصی کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بلافاصله ماسک را به صدور بیانیه‌های کاذب و گمراه‌کننده برای سرمایه‌گذاران متهم کرد. این معامله هرگز محقق نشد و پس از تحقیقات، این کمیسیون ادعا کرد که توییت ماسک تقلبی بوده است. تسلا، ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در نهایت موافقت کردند که این پرونده را حل‌وفصل کنند و به‌عنوان بخشی از شرایط، ماسک مجبور شد به ‌طور موقف از ریاست هیات مدیره تسلا کناره‌گیری کند. علاوه بر این، تسلا مجموعا ۴۰ میلیون دلار جریمه پرداخت و توافق کرد که برخی از پست‌های ماسک در شبکه‌های اجتماعی را قبل از انتشار آنلاین از طریق یک کارشناس حقوق اوراق بهادار بررسی کند.

همین توییت زنجیره‌ای از رویدادها را به راه انداخت و تا فوریه 2022، زمانی که اطلاعات جدیدی در مورد نظارت فدرال منتشر شد، ادامه یافت و در واقع این توییت به ظاهر عادی ماجراهای زیادی را برای ماسک به همراه داشت و این ابتدای تعارض بین ماسک و توییتر شد. ماسک به این نتیجه رسید که هر توییتی که در این شبکه اجتماعی بگذارد، تبعات زیادی را در پی خواهد داشت و به همین دلیل هم‌اکنون خودش می‌خواهد دست به کار شود و شبکه اجتماعی‌ای را ایجاد کند که بتواند در آن آزادانه و بدون هراس بعدی صحبت کند!

کد خبر: 1134672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =