ارتش آمریکا شنل نامرئی می‌سازد

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) در حال کار روی یک شنل نامرئی است که بدون آسیب به سربازان، آنها را از تیررس دشمنان پنهان می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ارتش آمریکا معمولا برای پنهان کردن سربازان و غیرنظامیان آمریکایی از تیررس دشمن از فسفر سفید استفاده می‌کند تا بتواند یک صفحه دود در مقابل سربازان ایجاد کند، اما این ماده در اثر تماس با پوست باعث سوختگی شدید می‌شود و جان آنها را به خطر می‌اندازد.

در این راستا، دارپا ابزار جنگی جدیدی را در دست طراحی دارد که در آن صفحه دود با کمک اسپری آئروسل مایع یا مواد مهندسی‌شده ساخته می‌شود و این مواد به روش‌های خاصی در فضا مستقر می‌شوند تا دید یک طرفه از میان صفحه را امکان‌پذیر کنند. این شنل نامرئی یا تاریک‌کننده نه تنها آسیبی به بدن نمی‌زند، بلکه برای استنشاق نیز بی‌خطر است. تاریک‌کننده‌های کنونی به نیروهایی نیاز دارند که از آن برای پوشیدن ماسک تنفسی در میدان استفاده کنند. این در حالی است که سربازان برای استفاده از تاریک‌کننده‌های کنونی نیازمند پوشیدن ماسک تنفسی در میدان جنگ هستند.

این طرح با کد CV از ژوئیه گذشته آغاز شده و قرار است تا ۵۴ ماه آینده اجرایی شود. دارپا برای تحقیق، توسعه و آزمایش موارد از چندین دانشگاه آمریکا کمک گرفته است.

تا به اینجا نتیجه کار توسعه تاریک‌کننده‌های جدیدی است که متشکل از ذرات متعدد با ویژگی‌های مناسب، قابل تنظیم و نشان دادن قابلیت‌های دید غیرمتقارن در آزمایش‌های آزمایشگاهی، آزمایشی و میدانی است. در هر دو حوزه فنی، تیم‌ها ابزارهای مدل‌سازی و شبیه‌سازی جدیدی را برای مهندسی صفحات و ارزیابی عملکرد در برابر حسگرها توسعه خواهند داد.

به گفته محققان، هدف این تیم توسعه انواع جدیدی از ذرات غیرخطرناکی است که صفحه نامرئی‌ای را ایجاد می‌کنند که دشمن قادر به دیدن سربازان نیست، ولی سربازان قادر به دیدن دشمن هستند.

کد خبر: 1152089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =