سپاه از جلوی چشم آذربایجان گذر کرد!

همزمان با رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران در شمال‌غرب کشور،‌ وزیر امور خارجه کشورمان نیز در سفر به ارمنستان کنسولگری ایران در قاپان را افتتاح کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته و به‌مدت سه روز با محوریت قرارگاه عاشورای این نیرو در نوار مرزی استانهای اردبیل و آذربایجان شرقی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد.

از زمان آغاز جنگ دوم قره‌باغ تا کنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 3 رزمایش در منطقه ارس و مرز مشترک ایران با کشورهای آذربایجان و ارمنستان اجرا کرده‌اند اما رزمایش اخیر نیروی زمینی سپاه دارای ویژگی‌هایی متمایزکننده نسبت به رزمایش‌های گذشته بود.
این رزمایش در محدوده جغرافیایی وسیع‌تری نسبت به رزمایش‌های قبلی اجرا شد و تقریباً تمام نوار مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در محدوده اجرای رزمایش قرار داشتند. از سوی دیگر حجم نیرو و تجهیزاتی که نیروی زمینی سپاه در این رزمایش به‌کارگیری کرد بسیار وسیع‌تر از رزمایش‌های قبلی بود.

از زمان آغاز جنگ دوم قره‌باغ بیم آن می‌رفت که بر اثر این جنگ، تغییرات اساسی در مرزهای ایران با ارمنستان و آذربایجان رخ دهد و یا حداقل تغییرات ژئوپولیتیکی به‌وجودآمده از این جنگ روی منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تأثیرات فراوانی داشته باشد.

از همین رو مسئولان سیاسی و نظامی کشورمان قبل از برگزاری هر رزمایش از کانال‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای مواضع روشن و شفاف خود را در قبال چنین تغییراتی گوشزد و اعلام کردند که ایران اجازه هیچ‌گونه تغییر در مرزها و ژئوپولیتیک کشورهای همسایه را نمی‌دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1157183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =