۱۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد نجف آباد در طرح ازدواج دانشجویی شرکت کردند

مسئول اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: ۱۰۰ زوج از دانشگاه آزاد نجف‌آباد تا کنون در بیست و پنجمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت ثبت نام کرده‌اند که ۲۰ درصد آن‌ها از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هستند.

میلاد زارع مسئول اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص طرح همسفر تا بهشت و ازدواج دانشجویی عنوان کرد: «همسفر تا بهشت» یک طرح ملی با شعار سفری‌ به‌ سرزمین‌ رویاها است که از سال ۱۳۷۶ توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شروع به فعالیت کرده است. هدف از این طرح، ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار دانشجویان در پرتو تعالیم دینی است.

وی افزود: مشاورین معتقدند بهترین سن ازدواج جوانان، دوران شور و نشاط جوانی یعنی سن ۱۸ الی ۲۳ سال است که اغلب با دوران تحصیل در دانشگاه همزمان است. اگر جوان در این دوره حساس ، هنر عشق ورزیدن و به تعبیر دیگر هنر زندگی کردن را بیاموزد می‌تواند زمینه‌ی رشد همه‌جانبه و تعالی علمی و معنوی خود و همسرش را در پی داشته باشد.

مسئول اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره نوع کلاس‌های آموزشی این طرح گفت: در همین راستا کلاس‌های آموزشی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مهارت‌های زندگی، حل تعارض‌های زندگی مشترک و... با حضور اساتید برجسته در این طرح ملی درنظرگرفته شده است.

زارع با اشاره به استقبال دانشجویان از این طرح بیان کرد: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هر ساله اقدام به ثبت نام زوج‌های دانشجویی می‌کند که یک سال از عقد آنها گذشته باشد و آنها را در این طرح می‌پذیرد.  امسال نیز پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مشهدالرضا، میزبان ۱۰ هزار زوج دانشجو در قالب ۳۹ کاروان از سراسر کشور است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ زوج از دانشگاه آزاد نجف‌آباد بیش از تا کنون در بیست و پنجمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت ثبت نام کرده‌اند که ۲۰ درصد آن‌ها از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و باقی ثبت‌نام‌کنندگان از مقطع کارشناسی هستند.

زارع با ذکر زمان برگزاری طرح گفت: ثبت نام در طرح ملی همسفر تا بهشت تا ۳۰ آبان‌ ماه ادامه‌ دارد، دانشجویانی که در بازه ۱ فروردین‌ ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند، می‌توانند در طرح ملی همسفر تا بهشت شرکت نمایند. دانشجو بودن یکی از زوجین برای ثبت نام در این طرح رایگان کفایت می‌کند.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1160175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =