آمادگی ۷۶ شرکت فناور برای حضور در رویداد ملی «عصر امید» عسلویه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۷۶ شرکت فناور و صنعتی برای حضور در رویداد ملی عصر امید که با محور «نفت، گاز و پتروشیمی» در عسلویه برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه هماهنگی و بازدید میدانی از محل برگزاری رویداد و نمایشگاه عصر امید (عسلویه) با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، تنی چند از رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاونان و مدیران واحد بوشهر و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد چندمنظوره علمی، پژوهشی، آموزشی و اقتصادی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه این جلسه با اشاره به حضور موفق واحدها و مراکز آموزشی استان و شرکت‌های تابعه مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی در رویداد ملی عصر امید در مصلای تهران(خرداد ۱۴۰۱) اظهار کرد: در این رویداد بزرگ که معرف گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و ورود جدی به نسل دانشگاه حل مسئله و کارآفرین بود، ثمرات و برکات مهمی نصیب جامعه استانی دانشگاه شد.

سروش حیدری سنگستانی با اشاره به اینکه محصولات، تولیدات و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در ۴۵ غرفه در نمایشگاه رویداد ملی عصر امید توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عرضه شد، یادآور شد: سامانه‌های بستر فضای مجازی، محصولات کشاورزی و آبزیان مانند جلبک، میگو، ماهی، گوجه خشک و فرآوری‌های آن، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، صنایع دستی، تجهیزات صنعتی و بسیاری موارد دیگر از محصولات دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این رویداد بود که منجر به انعقاد قراردادهای مهم تجاری و درآمدزایی شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم رویداد عصر امید دانشگاه به صورت استانی و با حضور گسترده و سراسری از تمام دانشگاه‌های کشور و فعالان عرصه نفت و گاز، هفتم تا دهم اسفند جاری با همکاری فرمانداری عسلویه و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در عسلویه برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۷۶ شرکت از سراسر کشور برای حضور در این رویداد اعلام حضور کردند، ضمن اینکه تمام دانشگاه‌های آزاد اسلامی برای حضور، ارائه، مشارکت و بازدید از این نمایشگاه و رویداد دعوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درباره اهداف برگزاری این رویداد و نمایشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دهه چهارم فعالیت خود را پشت سر گذاشته و در گام دوم فعالیت‌های خود، به دنبال نقش‌آفرینی بیشتر در حل معضلات اجتماعی و مشارکت در امور جمعی به عنوان دانشگاه حل مسئله است.

حیدری سنگستانی یادآور شد: از این رو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر مصمم است علاوه بر ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی به مردم، ظرفیت‌های متعدد و قابل اعتنای خود را به‌عنوان ابزاری راهگشا در اختیار مردم ایران اسلامی قرار دهد و برگزاری این نمایشگاه و رویداد بستر مهمی در این راستا و معرفی ظرفیت‌های فوق‌العاده و یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: مسئله مهم دیگری که با جدیت و اهتمام ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است، مقوله کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای است که با توجه به تولیدات مؤثر دانشگاه در تمامی عرصه‌ها و حضور فعالان اقتصادی، تجاری و صنعتی در این برنامه علمی، می‌تواند زمینه مناسبی برای داد و ستد و فروش خدمات و تولیدات دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه رویداد و نمایشگاه عصر امید عسلویه با حضور خیل عظیمی از فعالان عرصه نفت و گاز و پتروشیمی و مراکز علمی برگزار می‌شود، این برنامه را اتفاقی کم‌نظیر در استان بوشهر دانست و ادامه داد: این رویداد مورد حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، استاندار، مدیران ارشد استانی، مدیران شهرستان اداری، فرمانداری و شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس و نیز دانشگاه آزاد اسلامی است.

حیدری سنگستانی درباره ماهیت رویداد علمی عصر امید توضیح داد: ایجاد غرفه‌های ارائه محصولات، بازدید از پتروشیمی‌های عسلویه و صنایع موجود در این شهرستان، برگزاری نشست‌های تخصصی، انعقاد قراردادهای مالی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این رویداد است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =