نگاه کارشناسان به حال ناخوش فوتبال پایه / برخی کلاس‌ها خلاف قانون برگزار می‌شوند!

کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال، نگاه خوبی نسبت به وضعیت فوتبال پایه ندارند و به همین منظور برای حل چالش‌ها و بحران‌هایی که گریبانگیر فوتبال پایه شده است، راه حل ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، پس از گذشت چند ماه از خبر درگذشت فوتبالیست نوجوانی که در یک برخورد ورزشی، جان خودش را از دست داد، نگاه‌ها به سمت فوتبال پایه و آکادمی‌هایی که فوتبالیست تربیت می‌کنند بیش‌تر شده است، اما کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال، نگاه خوبی نسبت به وضعیت فوتبال پایه ندارند و به همین منظور برای حل چالش‌ها و  بحران‌هایی که گریبانگیر فوتبال پایه شده است، راه حل ارائه می‌دهند.

فریدون معینی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت بد فوتبال پایه، اظهار کرد:  مشکل فوتبال پایه انتخاب مربی نیست. ما همیشه روی مسائلی بحث می‌کنیم که از درجه اهمیت کمتری برخوردار است. برنامه‌ای که فوتبال پایه باید داشته باشد در ایران وجود ندارد و ما هم سراغ آن نمی‌رویم. در واقع این استراتژی در فوتبال پایه وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که انتظارات از فوتبال پایه به درستی برآورده نشود. انتخاب سرمربی در گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود. آن چیزی که اهمیت دارد این است که بر اساس معیار و یک برنامه این انتخاب‌ها صورت بگیرد که متأسفانه فوتبال پایه از آن بی‌بهره است.

وضعیت فوتبال پایه بحرانی است / اولویت پول است نه آموزش

چند ماهی است که از این صحبت‌های فریدون معینی می‌گذرد اما اگر پای صحبت دیگر کارشناسان فوتبال بنشیم، همان نکات را با زبانی متفاوت خواهیم شنید و این یعنی هنوز آن صحبت‌ها نیاز به عملی شدن دارد.

جمشید شاه‌محمدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به عملکرد بد برخی از آکادمی‌های فوتبال، عنوان کرد: مدارس فوتبال ایران اشتباهاتی دارند و بدون هیچ اصولی تاسیس می‌شود و توجهی به یاددهی مبانی اصلی ورزشی به فوتبالیست‌ها را از سن کم ندارند.

وی با اشاره به عدم استفاده از تجربه پیشکوستان در فوتبال پایه، خاطر نشان شد: اکثر پیشکسوتان در فوتبال پایه بی‌استفاده هستند، باید از تجربه آنها استفاده شود تا فوتبال پایه در مسیر درستی وارد شود.

مسئله مهمی که در بجث آکادمی‌های فوبتال است، در اولویت نبودن بحث کیفیت و نحوه آموزش است. سید وحید امیری، سرمربی اسبق تیم ملی نونهالان به خبرنگار ورزشی ایسکانیوز در این باره می‌گوید: وضعیت فوتبال به ویژه فوتبال پایه، بحرانی‌تر از چیزی است که بشود بیان کرد، ما با مشکلات کثیری سر و کله می‌زنیم؛ به عنوان مثال: نحوه برگزاری‌ کلاس‌های فوتبالی در بسیاری از مواقع برخلاف قانون است یا در بحث آموزش در هیئت فوتبال، اولویت پول است نه آموزش!

وی ادامه داد: در ایران ضعیف‌ترین مدیریت‌ها و بدترین امکانات را برای فوتبال پایه می‌گذارند و این دقیقا برگرفته از نبود مدیریت خوب است.

تأکید بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال، بر تقویت و افزایش کیفیت مدارس فوتبال و درنهایت فوتبال پایه است تا با بالابردن سطح کیفی فوتبال پایه، سطح فوتبال بزرگسالان ایران نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =