اقدامات شورای عالی برای کمک به معیشت خانوارهای کارگری

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی با برشمردن برنامه دولت برای حمایت از کارگران از اقدام عملی شورای عالی برای کمک به معیشت خانوارهای کارگری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی حسین رعیتی فرد در مورد حمایتهای شورای عالی کار از کارگران برای جبران تورم، گفت: یکی از تصمیمات شورای عالی کار این بود، کارگری که برای اولین بار به کارگاهی می رود، در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اگر هم سابقه ندارد، اما حق اولاد دریافت کند، در حالی که در قانون قبلی برای این منظور حداقل ۷۲۰ روز سابقه لازم بود.

رشد ۲۷ درصدی دستمزد چه تاثیری بر افزایش تعداد بیکاران دارد؟

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی افزود: همچنین حق مسکن کارگران از ۶۵۰ هزار تومان سال قبل با افزایش ۳۸.۵ درصدی به ۹۰۰ هزار تومان و بن کارگری از ۸۵۰ هزار تومان با رشد ۲۹.۵ درصدی به ۱.۱ میلیون تومان افزایش یافت.

وی تاکید کرد: دولت همراه شرکای اجتماعی و کارفرمایان تلاش می کند، برای حفظ تولید و افزایش بهره وری و رونق تولید، از کارگران و معیشت آنان حمایت کند.

رعیتی فرددر مورد تامین سبد ارزاق برای کارگران نیز گفت:دولت طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ موظف شد کالابرگ الکترونیکی برای ۱۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف با قیمت ارزان برای همه مردم از جمله کارگران در نظر گرفت.

معاون وزیر کار در مورد این که گفته شده، با توجه به یارانه معیشتی ۱.۲ میلیون تومانی برای خانوار ۴ نفری کارگران و افزایش ۲۷ درصدی دستمزد آنان تقریبا به اندازه نرخ تورم رشد خواهد کرد، اظهار داشت: در جلسات شورای عالی کار بحثهای زیادی می شود، طبق قانون کار از شاخص های مهم تعیین حداقل دستمزد کارگران «توجه به نرخ تورم» و نه لزوما افزایش به اندازه تورم است.

رعیتی فرد این را هم افزود: شورای عالی کار سال قبل با افزایش ۵۷ درصدی حد اقل مزد کارگران در سال قبل، بخشی از عقب ماندگی مزد نسبت به تورم را جبران کرد، امسال هم یارانه معیشتی به همه مردم از جمله کارگران پرداخت می شود.

وی با باین این که بخش مهمی از تورم سال قبل به خاطر حذف ارز ترجیحی بود، گفت: دولت تلاش کرد، با یارانه معیشتی بخشی از آن را جبران کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در برابر این پرسش که برای هزینه مسکن کارگران به عنوان عمده هزینه سبد معیشت چه کاری کردید، گفت: سال قبل تفاهم نامه ای بین وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که بر اساس آن  مقرر شد، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن توسط تعاونی ها تولید شود که کارگران هم می توانند از این طریق از مسکن برخوردار شوند.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1176222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدحسین محسنی MY ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      واقعا مابازنشستگان تامین اجتماعی دیوانه ایم یا مسعولین تصمیم گیرنده دیوانه هستندیکی نیست بگوید مردک مابازنشستگان داریم زیربارگرانی وتورم افسارگسیخته که درسال جدید هم افزایش خواهددلشت چکاربایدبکنیم شماهاکه معلوم نیست در زمین هستیدیا در هوا که داریداین حرف‌ها رامیزنیدانسان می ماندوقتی وزیرانش آمده اند برای قلع وقمع خانواده ونمایندگان به اصطلاح کارگری هم با آنها بسته اند چه راهی می ماندمگراینکه فقط درکف خیابان فریادبزنیم تا جان مان رابگیرندچونکه همین الانهم مابازنشستگان سایرسطوح زندگی نمی کنیم بلکه داریم زیست می کنیم نفرین خدا وپیامبروامامان بر تصمیم گیران این بلا که بر ما واردنموده اندالهی جهنم جایگاه ابدی شماهاباشدازوزیرش تانمایندگان کارفرماوبخصوص کارگری