قیمت خودرو افزایش می‌یابد / رکود موقتی است

کارشناس صنعت خودرو گفت: بلاتکلیفی در بازار خودرو سبب ایجاد رکود در این بازار شده است و پیش بینی می‌شود در آینده شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: بلاتکلیفی در بازار خودرو سبب ایجاد رکود در این بازار شده است که باتوجه به وضعیت فعلی بازار خودرو پیش بینی می‌شود در آینده شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

قیمت فعلی خودرو غیرمنطقی است/ تاثیر مثبت واردات خودروهای کارکرده بر بازار

صدرایی با اشاره به تاثیر بازار ارز بر قیمت خودرو تصریح کرد: خبرهایی درباره توافق با کشورهای خارجی، ورود ارز به کشور یا حتی یک تفاهم ساده از لحاظ روانی می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار ارز داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که اتفاق خاصی در روابط ایران با سایر کشورها صورت گیرد که قیمت دلار کاهش پیدا کند و پیش بینی می‌شود قیمت دلار در صورت کاهش تا ۴۵ تومان برسد. بنابراین هر اتفاق خارجی و بحثی سبب افزایش قیمت دلار می‌شود.

کارشناس بازار خودرو با اشاره به اینکه دولت تا به امروز گفتار درمانی کرده است؛ بیان کرد: خبرهایی از واردات خودرو به کشور اعلام می‌شود، بیش از یکسال که واردات خودرو آزاد شده و نزدیک ۶ ماه که خودروها وارد کشور شده است اما هیچ خرید و فروشی هنوز صورت نگرفته است.

صدرایی درباره روند کند واردان خودروهای کارکرده عنوان کرد: واردات خودرو دست دوم نیز به همین گونه است، هیچ برنامه و مکانیزمی برای آن وجود ندارد، ارزی وجود ندارد که واردات صورت نگیرد.

صدرایی با بیان اینکه بازار خودرو در زمان حاضر راکد است، تصریح کرد:  فکر نمی‌کنم که شاهد ریزش چشمگیر قیمت‌ها باشیم و فنر قیمت خودرو در سال جاری به سختی در حال کنترل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =