خبرنگاران با افزایش دانش فنی، در دام اطلاعات غلط نیافتند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: به عنوان یک خبرنگار باید دانش فنی خود را افزایش دهید تا در دام اطلاعات غلط نیافتید.

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز، با اشاره به جریان نبرد و جنگ اراده‌ها در در سطح جهانی بر اهمیت کار خبرنگاران تأکید کرد و افزود: انسان به واسطه قدرت اراده و حق انتخاب در بین شر و خیر مطلق قرار گرفته است و با اراده خود می‌تواند در مرتبه ای بالاتر از فرشتگان و یا پست تر از حیوانات قرار گیرد.

وی به تنوع ابزارهای تغییر در اراده انسان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها در وهله اول بر ذهن‌ مخاطب اثر می گذارند و از آنجایی که اراده و انتخاب انسان‌ها هم بر گرفته از ذهن است، بنابراین خبرنگاران با اخبار خود در اراده و انتخاب مخاطب می‌توانند تأثیر بگذارند و این امر اهمیت رسانه‌های خبری را دوچندان و نقش خبرنگاران را پر رنگ‌تر از گذشته کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبرنگاری را ترکیبی از سایر علوم دانست و گفت: یک خبرنگار باید علوم سیاسی، اقتصادی، جامعه شناسی، روانشناسی و مدیریت و... را در حد نیاز بداند.

دهقانی اشکذری ادامه داد: یک خبرنگار با دانستن این علوم در جایگاه حساسی قرار گرفته که می تواند با انتشارخبری، موجب ناامیدی افراد شده که باید جوابگو باشد و یا برعکس آن، امید بخشی و حیات ابدی را برای فرد به دنبال داشته باشد و این ارزشمند بودن این حرفه را نشان می‌دهد.

خبرنگاران با افزایش دانش فنی، در دام اطلاعات غلط نیافتند

وی از خبرنگاران خواست امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهند و بیان کرد: همه پیامبران هم به نوعی خبرنگار بوده‌ و پیام خدا را بدون دخل و تصرف و عینا به بشر منتقل کرده‌اند وبه همین شکل امانتداری وظیفه خبرنگار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره رشد روزافزون تکنولوژی خاطرنشان کرد: به عنوان یک خبرنگار باید دانش فنی خود را افزایش دهید تا در دام اطلاعات نادرست، اخبار جعلی و بالخصوص جعل عمیق قرار نگیرید زیرا از خبرنگار انتظار نمی‌رود گرفتار خبرهای اشتباه ناشی از تکنولوژی گردد.

محمدرضا دهقانی اشکذری تصریح کرد: اربعین بهار خبرنگاران است و انتظار می‌رود کاروان خبرنگاران با شرکت در این رویداد بزرگ، خبرهای این حضور گسترده را لحظه به لحظه به تمام دنیا ارسال کرده و از منظر پیام رسانی کربلا توجه خاصی به این واقعه داشته باشند.

خبرنگار : مهدیه سادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1193449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =